پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ / تداوم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه 14 مرداد 1401، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در ارتفاعات البرز شرقی، مرکزی و برخی نقاط مازندران بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام استقرار می‌یابد و در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال رخداد رگبار پراکنده وجود دارد.

به گفته ضیاییان، شنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، قم، مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب غرب واقع در همدان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال‌بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر، رگبار باران در برخی مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکشنبه بارش در مناطق یاد شده ادامه خواهد داشت که در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان، دوشنبه رگبار پراکنده باران در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل شرقی، دریای خزر، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: طی دو روز آینده و روز دوشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل پدیده غالب می‌باشد که در برخی ساعات منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گفته وی شرق دریای عمان تا پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود و از شنبه تا سه‌شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مردادماه) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۵ مردادماه) آسمان کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعداز ظهر نیمه ابری با حداقل دمای  ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تداوم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۳ و ۱۴ مردادماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و شهرکرد  با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی غربی و نیمه جنوبی استان احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران با تداوم فعالیت سامانه بارشی، آسمان کمی ابری، در ساعات بعدازظهر تا شب قسمتی ابری تا نیمه ابری با رگبار پراکنده در مناطق شمالی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی پنج روز آینده در نواحی غربی و نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک به‌ویژه در ساعات عصر و شب پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۴ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۵ مردادماه) آسمان کمی ابری به همراه وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تداوم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

 

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در روز جمعه (۱۴ مردادماه) هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ  از تداوم فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران، رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک در نواحی جنوبی استان در روز جمعه (۱۴ مردادماه) خبر داد.

بر اثر این فعالیت بارشی احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه و لغزندگی جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابه‌جایی عشایر، اجتناب از صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و احتیاط در پرواز با هواپیماهای سبک را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار