پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ / ورود سامانه بارشی جدید به کشور

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه 19 فروردین 1401، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

صادق ضیائیان در مورد وضعیت آب و هوایی کشور گفت: پیش بینی نقشه‌ها نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی به کشور در روز پنجشنبه (۱۸ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و همدان و مرکزی و قم افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و در برخی ساعات رگبار و رعدو برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که این وضعیت جمعه (۱۹ فروردین) در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود، گفت: روز شنبه موج بارشی جدیدی وارد کشور شده و در مناطق شمال نواحی غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی بارش رخ خواهد داد و یکشنبه نیز در نوار شمالی کشور در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که دوشنبه (۲۲فروردین) جوی آرام در کشور خواهیم داشت، گفت: در روزهای ۵ شنبه تا شنبه (۱۸ تا ۲۰ فروردین) در قالب نقاط کشور در برخی ساعات وزش باد شدید می‌باشد و در روز ۵ شنبه(۱۸ فروردین) به سبب گرد و خاک موجود بر روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در غرب و  جنوب غرب پدیده گردوخاک پیش بینی می شود و همچنین ۵ شنبه (امروز) در استانهای ساحلی خزر و اردبیل کاهش محسوس دما و جمعه در این نواحی افزایش دما رخ خواهد داد.

هواشناسی فردا جمعه 19 فروردین 1401

وی با بیان اینکه اهواز با بیشینه ۳۶ گرم‌ترین استان کشور در روز جاری است، گفت: همچنین اردبیل با بیشینه ۱۴ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین استان کشور است.

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه برای امروز تهران بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود، گفت: هوای تهران به تدریج ابری همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با فعالیت متناوب سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با خیزش موقت گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با فعالیت متناوب سامانه بارشی، آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با خیزش موقت گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی استان و برای پنجشنبه بعدازظهر (۱۸ فروردین)، شنبه بعدازظهر (۲۰ فروردین) و روز یکشنبه (۲۱ فروردین) در بعضی ساعات بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی و فیروزکوه (امین آباد) با کمینه دمای ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

طبق این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۹ فروردین) نیمه‌ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (۲۰ فروردین) ابری در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در تهران از امشب

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار