پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / کاهش دمای هوا در برخی استان ها

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه 31 تیر 1401، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت آب و هوای استان‌های کشور طی روزهای آتی، در عین حال از کاهش محسوس دمای برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت آب و هوای استان‌های کشور طی روزهای آتی، در عین حال از کاهش محسوس دمای برخی استان‌ها خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱

صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور، گفت: در پنج روز آینده در ساعات بعداز ظهر و شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین امروز (پنجشنبه ۳۰ تیر) در استان‌های ساحلی خزر و از جمعه (۳۱تیر) تا دوشنبه (۳ مرداد) هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک  پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲ و ۳ مرداد) در ارتفاعات البرز نیز رخ خواهد داد. از روز جمعه تا دوشنبه (۳۱ تیر تا ۳ مرداد) نیز کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان تاکید کرد: طی ۵ روز آینده در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک و در سه روز آینده در برخی نقاط غرب و جنوب غرب در برخی ساعات گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان و دریای خزر در پنج روز آینده مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۳۱ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای۳۹ درجه سانتیگراد و روز شنبه (اول مردادماه) صاف و در بعضی ساعات وزش باد با احتمال گرد و خاک و در شب تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او، طی امروز و فردا ( ۳۰ و ۳۱ تیرماه) اهواز با دمای  ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای تهران و بیشتر استان‌ها از فردا خنک‌تر می‌شود، گفت: وزش باد همراه با خیزش گردوخاک در غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

فریبا گودرزی درباره وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: برای چند روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه می‌شود که گاهی نیز خیزش گردوخاک را به دنبال دارد.

وی افزود: امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر و از روز جمعه (فردا) تا روز دوشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز هم رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا (جمعه) تا روز دوشنبه هفته آینده دما برای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به شکل محسوسی کاهش می‌یابد و هوا در بیشتر مناطق کشور خنک‌تر می‌شود.

وزش باد در تهران

گودرزی ادامه داد: شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد توأم با گردوخاک در چند روز آینده رخ خواهد داد و در سه روز آینده برای غرب و جنوب غرب کشور نیز وزش باد وشدید موقتی و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی شرق دریای عمان و دریای خزر را برای چند روز آینده مواج و متلاطم اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران، گفت: آسمان تهران امروز آسمانی صاف و در برخی ساعات با همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که بیشینه دمای امروز تهران ۳۸ درجه خواهد بود و هوای تهران از فردا خنک‌تر خواهد شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط