پیش بینی وضع هوا فردا دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ / افزایش نسبی دما از سه‌شنبه / توده گردوخاک در راه است

پیش بینی وضع هوا فردا دوشنبه 7 شهریور 1401، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی افزایش ابر، رگبار و وزش باد برای برخی مناطق کشور از افزایش آلودگی هوا در در استان‌های غربی خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی افزایش ابر، رگبار و وزش باد برای برخی مناطق کشور از افزایش آلودگی هوا در در استان‌های غربی خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آسمان صاف بیشتر مناطق کشور، افزایش نسبی دما از سه‌شنبه، خیزش گرد و خاک در شرق و نفوذ گرد و غبار به غرب ایران خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی هفته آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. ساعات بعدازظهر یکشنبه (۶ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط استان خوزستان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می رود همچنین در اوایل شب در ارتفاعات واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شرایط برای رشد ابر گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق فراهم است.

وی ادامه داد: دوشنبه (۷ شهریور) این وضعیت در نوار جنوبی کشور ادامه خواهد داشت. تا روز سه‌شنبه (۸ شهریور) وزش باد در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور پدیده غالب است و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.در این مدت نفوذ گرد و غبار رقیق از کشور همسایه به استان‌های ایلام و خوزستان سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گفته ضیاییان از روز سه‌شنبه تا آخر هفته روند افزایش نسبی دما حاکم است. وی در ادامه اظهارکرد: از امروز تا چهارشنبه (۶ تا ۹ شهریور) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ شهریور) صاف و در طول روز  وزش باد ودر شب وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۸ شهریور) صاف و دربعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای  ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۶ و ۷ شهریور ) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق استان خوزستان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده،‌ ضمن این‌که اوایل شب برای ارتفاعات واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شرایط برای رشد ابر گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق فراهم است.

فردا دوشنبه این وضعیت برای نوار جنوبی کشور ادامه خواهد داشت. تا روز سه‌شنبه وزش باد در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور پدیده غالب است و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

توده گردوخاک در راه است

همچنین طی این مدت نفوذ گردوغبار رقیق از کشور همسایه به استان‌های ایلام و خوزستان باعث کاهش کیفیت هوا می شود.

قابل ذکر است از روز سه‌شنبه تا آخر هفته روند افزایش نسبی دما حاکم است،‌از امروز تا چهارشنبه نیز شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف و گاهی کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و افزایش دمای تهران از سه‌شنبه (۸ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف و گاهی کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نواحی جنوبی استان گاهی افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است.

طی دو روز آینده در بیشتر نواحی استان کاهش نسبی دما، در ارتفاعات بالادست کاهش محسوس دما و از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۸ تا ۱۰ شهریور) روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در ارتفاعات شرقی در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار پراکنده مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.

آسمان تهران فردا (۷ شهریور) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه ( ۸ شهریور) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

افزایش نسبی دما از سه‌شنبه

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار