پیش بینی وضع هوا فردا دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ / هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۹ استان / افزایش دما در اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۹ استان کشور از افزایش تدریجی دما طی ۵ روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۹ استان کشور از افزایش تدریجی دما طی ۵ روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشورو وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: طبق آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی یکشنبه و دوشنبه (۸ و ۹ خردادماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش‌هایی از گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران در پاره‌ای نقاط رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و درمناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. این شرایط طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ خردادماه) در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: بعد از ظهر امروز (۸ خردادماه) بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و شمال لرستان دور از انتظار نیست.

وی افزود: با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان، از دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: پنجشنبه در بخش‌هایی از استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا آخر هفته در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و نوار شرقی کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد.

وی در ادامه از روند تدریجی افزایش دما طی پنج روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور خبرداد.

هواشناسی فردا دوشنبه 9 خرداد 1401

به گفته ضیاییان امروز و فردا نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ خردادماه) اهواز  با دمای ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۴  و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش‌هایی از گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

این شرایط طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی روی می‌دهد. همچنین بعدازظهر امروز بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و لرستان دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان از روز دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در نیمه شمالی،‌ غرب و جنوب غرب کشور روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی شده است.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا ۹ خرداد ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ خردادماه) کمی‌ابری، در بعد از ظهر نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۰ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، رگبار باران و افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تدریجی دما طی ۵ روز آینده

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی آسمان استان تهران طی پنج روز آینده، صاف تا قسمتی ابری و با توجه به تناوب فعالیت سامانه بارشی در بعضی ساعات نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی با احتمال وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان و در ارتفاعات، گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت، روند تدریجی افزایش دما نیز  دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۹ خرداد) قسمتی ابری و وزش باد و در بعد از ظهر نیمه‌ابری با احتمال وزش باد شدید و رگبار باران  با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۱۰ خرداد) قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

*توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۹

نوع مخاطره: رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد احتمال ریزش تگرگ (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌طور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد.

توصیه: لغو سفرهای غیرضروری، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

هواشناسی فردا وزش باد شدید در تهران

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار