پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ / بارش‌های پراکنده باران در ۸ استان / ورود گرد و غبار به کشور

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه 3 خرداد 1401، سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ۴روزه در برخی استان‌ها از انتقال توده گردوخاک عراق به کشور طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ۴روزه در برخی استان‌ها از انتقال توده گردوخاک عراق به کشور طی امروز و فردا خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید، ایجاد توده‌های گرد و غبار در عراق و ورود به نوار غربی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ خرداد) در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد همراه با تگرگ خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، پنجشنبه(۵ خرداد) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران گاهی وزش باد رخ خواهد داد. جمعه (۶ خرداد) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه شرایط برای شکل گیری توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به کشور مهیا است که از این رو در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج مرکز، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود:از روز سه شنبه تا پنجشنبه (۳ تا۵ خرداد) مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر و خلیج فارس؛ امروز(۲ خرداد) تا اواخر هفته شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

هواشناسی فردا سه شنبه 3 خرداد 1401

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲ و ۳ خرداد) اهواز با دمای ۴۶ و۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با  دمای ۵ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور است.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا و روز چهارشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و ساحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افرایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و گردوخاک پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد همراه با تگرگ خواهد بود.

پنجشنبه در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران گاهی وزش باد روی می‌دهد. جمعه  در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جو آرامی خواهیم داشت.

با توجه به این‌که امروز و فردا شرایط برای شکل‌گیری توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به کشور مهیاست، ازاین‌رو در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج مرکز، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا ۳ خرداد ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ خرداد)غبارآلود و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک  با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه  (۴ خرداد)صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید وگاهی گرد و خاک  با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز(۲ خردادماه) با عدم وزش باد موثر و انباشت آلاینده‌ها کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس  قرار گرفته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز(۲ خرداد ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همچنین با افزایش ترافیک صبحگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

در طول روز به‌تدریج بر میزان تندی باد افزوده خواهد شد که پراکندگی آلاینده‌ها را در پی خواهد داشت، هرچند با فراهم بودن عوامل لازم برای تشکیل آلاینده‌ ازن در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده‌ سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد. با افزایش تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه‌ از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. با این حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد همچنین ورود گردوخاک از مناطق غربی کشور وجود دارد.

وزش باد نسبتاً شدید تا صبح روز سه‌شنبه (۳ خرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، اگرچه احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه دارد و کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

هواشناسی فردا؛ رگبار باران و وزش باد شدید در کشور

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۴ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار