پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ / افزایش تدریجی دما در کشور تا آخر هفته / رگبار و رعد و برق در برخی نقاط

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه 8 شهریور 1401، سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی دما تا آخر هفته، رشد ابرهای همرَفتی در برخی مناطق و خیزش گردوخاک در ۸ استان کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی دما تا آخر هفته، رشد ابرهای همرَفتی در برخی مناطق و خیزش گردوخاک در ۸ استان کشور خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دما تا اواخر هفته و رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: طی پنج روز آینده آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود:امروز و فردا (۷ و ۸ شهریور) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق هرمزگان، جنوب ایلام، برخی نقاط خوزستان رشد ابرهای همرفتی همراه با وزش باد و خیزش گردوخاک و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نیست و  تا روز پنجشنبه (۱۰ شهریور) وزش باد و خیزش گردوخاک در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شرق یزد، غرب کرمانشاه، ایلام، خوزستان رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه (۷ تا ۹ شهریور) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ شهریور) صاف، در بعضی ساعت‌ها وزش باد  با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ و روز چهارشنبه (۹ شهریور) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ شهریور) اهواز با دمای  ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده آسمان در  اکثر مناطق کشور صاف خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما تا اواخر هفته ادامه دارد.

امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات شرق هرمزگان، جنوب ایلام و برخی مناطق خوزستان رشد ابرهای همرَفتی همراه با وزش باد،‌ خیزش گردوخاک و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تدریجی دما در کشور تا آخر هفته

امروز در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابرهای همرَفتی،‌ رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی شده است.

همچنین تا روز پنجشنبه وزش باد و خیزش گردوخاک در استان‌های خراسان جنوبی،‌ جنوب خراسان رضوی،‌ شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان،‌ شرق یزد،‌ غرب کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان روی خواهد داد. از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف برای استان پیش بینی می‌شود و از فردا تا جمعه (۸ تا ۱۱ شهریورماه) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا کمی ابری در برخی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نواحی جنوبی و غربی استان گاهی افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است.

امروز (۷ شهریورماه) در بعضی نقاط کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بالادست کاهش محسوس دما و از فردا تا جمعه (۸ تا ۱۱ شهریور) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود.

طی دو روز آینده در ارتفاعات شرقی در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست گاهی وقوع رگبار پراکنده مورد انتظار است.

ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

آسمان تهران فردا (۸ شهریور ماه) صاف، در برخی ساعت‌ها همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۴ و ۲۱  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت چهارشنبه (۹ شهریورماه) صاف در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد خواهد بود. در این روز دمای هوای تهران در گرمترین ساعت به ۳۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار