پیش بینی وضع هوا فردا سیزده بدر ۱۴۰۱ / افزایش ۱۲ درجه ای دما در بیشتر مناطق کشور

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا در سیزدهمین روز بهار با اشاره به افزایش ۱۲درجه‌ای دما در برخی استان‌ها نسبت به ریزش بهمن هشدار داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا در سیزدهمین روز بهار با اشاره به افزایش ۱۲درجه‌ای دما در برخی استان‌ها نسبت به ریزش بهمن هشدار داد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و دمای هوا تا دوشنبه آینده ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش محسوس دمای هوا تا روز دوشنبه (پانزدهم فروردین ماه) در سطح کشور خبر داد و گفت: از امروز(جمعه، دوازدهم فروردین ماه) تا پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

 صادق ضیاییان در این باره اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری از امروز(جمعه، دوازدهم فروردین ماه) تا پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود. همچنین دمای هوا تا روز دوشنبه (پانزدهم فروردین ماه) در سطح کشور به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد.

وی افزود: به‌ویژه دمای هوا از امروز تا دوشنبه با توجه به وزش گرمباد، در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۷ تا ۱۲ درجه افزایش و سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر همراه با احتمال بارش پراکنده، به همین مقدار کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه سرعت وزش باد شنبه در شمال و نوار شرقی سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان، دوشنبه در شمال غرب و غرب و سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد گفت: در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، هرمزگان و جنوب خوزستان با احتمال خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: خلیج فارس، به‌ویژه در سواحل بوشهر و غرب تنگه هرمز، از بعدازظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه مواج است.

وی همچنین وضعیت جوی پایتخت طی سه روز آتی را پیش بینی و اظهار کرد: تهران امروز، جمعه آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی‌ همراه با وزش باد، در بعدازظهر نیمه ابری با احتمال وزش باد شدید و در شب صاف تا قسمتی ابری با گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد و دمایش بین ۱۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد متغیر است.

پیش بینی وضع هوا فردا سیزده بدر 1401

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: فردا، شنبه و در روز طبیعت، تهران در روز قسمتی ابری، به تدریج ابری و در شب نیمه ابری است و دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۳ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است. پس فردا، شنبه نیز تهران قسمتی ابری گاهی نیمه ابری بوده و با وزش باد همراه است و دمای هوا با کمی افزایش در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس دمای هوا از امروز تا دوشنبه با توجه به وزش گرم‌باد در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل ۷ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد. سه‌شنبه هفته آینده شمالی شدن جریانات روی دریای خزر همراه با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی شده است،‌ ضمن این‌که دمای هوا نیز ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یاید.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت وزش باد در سیزدهمین روز بهار در شمال کشور، نوار شرقی سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان، روز دوشنبه ۱۵ فروردین در شمال غرب و غرب و روز سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز،‌ جنوب غرب، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد که در برخی مناطق با احتمال خیزش گردوخاک همراه است.

همچنین از بعدازظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه خلیج فارس به‌ویژه سواحل بوشهر و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش دما

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۱۲

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۵

نوع مخاطره: ذوب برف و احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی نوار شمالی کشور.

منطقه اثر: ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، البرز و تهران.

اثر مخاطره: با توجه به ذوب شدن برف احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی.

توصیه: احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی و فعالیت‌های کوهنوردی.

هواشناسی فردا سیزده فروردین 1401

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۱۲

زمان پایان: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۳

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر.

منطقه اثر: نواحی مرکزی خلیج فارس، بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قایق‌های سبک، تفریحی، احتمال خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: احتیاط در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیش‌گیری از هرگونه خسارت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط