پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۱ استان کشور

پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه 18 خرداد 1401 سازمان هواشناسی از رگبار باران و وزش باد شدید موقتی در ۱۱ استان طی امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد.همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید ناپایداری و وزش باد شدید ، خیزش گردو...

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی از رگبار باران و وزش باد شدید موقتی در ۱۱ استان طی امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۷ خرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقت همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد:چهارشنبه(۱۸ خرداد) برای استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی البرز و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۹ تا ۲۱ خرداد) برای شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و پدیده گردوخاک رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در برخی ساعات برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان و همچنین استان‌های مرکزی و قم نیز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

وی افزود: دریای خزر طی دو روز آینده و از اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ خرداد) کمی ابری تا نیمه‌ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۹ خرداد) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در ۱۱ استان

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ خرداد ) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای  ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، رگبار، رعدوبرق، وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک روی می‌دهد.

فردا چهارشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی البرز و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده برای شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب وزش باد و پدیده گردوخاک روی می‌دهد. همچنین فردا و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در برخی ساعات برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی و قم وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید ناپایداری و وزش باد شدید ، خیزش گردوخاک و سقوط اشیاء از ارتفاع خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید ناپایداری و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، خیزش گردوخاک، در برخی مناطق رگبار و رعدوبرق از سه‌شنبه تا چهارشنبه (۱۷ تا  ۱۸ خرداد)خبر داد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در تهران، البرز، قزوین، قم، شمال مرکزی و شمال سمنان و چهارشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال استان‌های مرکزی، همدان و سمنان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاع وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی، خودداری از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۱ استان کشور

پیش بینی وضع هوای تهران فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار و وقوع طوفان لحظه‌ای در غرب تهران طی امروز (۱۷ خردادماه) خبر داد.

مازیار غلامی گفت: در ناحیه غرب تهران وزش باد شدید و خیلی شدید مورد انتظار است که این وزش باد شدید می‌تواند به‌صورت طوفان لحظه‌ای باشد و خیزش گرد و خاک شدید را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: این شرایط جوی زمان زیادی ماندگار نیست و پس از گذشت دوساعت جوی آرام بر شهر حاکم خواهد شد.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: در ساعات پایانی روز نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست. این مخاطره جوی خیزش گرد و خاک شدید و کاهش دید قابل ملاحظه، گرد و خاک محلی را در پی دارد.

وی افزود: در برخی نقاط تهران نیز رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

غلامی همچنین توصیه کرد: در این شرایط جوی باید استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در بخش‌های غربی و جنوبی استان گاهی با وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

طی دو روز آینده در سطح استان به‌ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر تا شب رشد ابر و گاهی رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌ ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۱۸ خرداد) صف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۱۹خرداد) صاف و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضع هوا فردا 18 خرداد 1401

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار