پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / بارش باران در نقاط مختلف کشور/ خیزش گردوخاک در جنوب

پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه 27 شهریور 1401، سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به رشد ابرهای همرَفتی در برخی استان‌ها و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی اعلام کرد: آسمان امروز کربلا صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به رشد ابرهای همرَفتی در برخی استان‌ها و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی اعلام کرد: آسمان امروز کربلا صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در زابل، کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی دو روز آینده در ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: امروز در ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: همچنین بعدازظهر سه‌شنبه و چهارشنبه ( ۲۹ و ۳۰ شهریورماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق ووزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته  رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا امروز و فردا در منطقه زابل و برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس امروز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ شهریور) کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۸ شهریور) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۴ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بارش باران در نقاط مختلف کشور

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

طی ۲ روز آینده در ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست. امروز نیز در ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا در منطقه زابل و برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی برای شهرهای مهران، شلمچه، چذابه، قصرشیرین و تمرچین آسمان صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات باد شدید همراه با گردوخاک را پیش‌بینی کرده است.

آسمان شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا نیز صاف همراه با وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز کربلا ۳۹ درجه و شهر نجف نیز ۳۹ درجه خواهد بود.

بیشینه دما در شهرهای مهران، شلمچه، چذابه،‌ قصرشیرین و تمرچین به ترتیب ۴۲ درجه، ۴۱، ۴۱، ۴۰ و ۳۰ درجه خواهد بود.

سازمان هواشناسی نسبت رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گردوخاک از ظهر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در دو استان جنوب کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی‌رنگ ازرشد ابرهای همرفتی همراه با رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گردوخاک از ظهر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان خبر داد.

بر اثر این مخاطرات احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت بر اثر باد شدید، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای جلوگیری از آسیب احتمالی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی،عدم تردد عشایر کوچ‌رو در ارتفاعات و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بیتی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

آسمان صاف تهران

پیش بینی وضع هوای تهران فردا ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات شرقی در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، تا روز سه‌شنبه (۲۹ شهریورماه) در بیشتر مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری، در مناطق پرتردد گاهی همراه با غبار رقیق و در بعضی ساعات به‌ویژه در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود.

برای امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریورماه) در ارتفاعات استان افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار پراکنده باران و احتمال رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات شرقی پیش بینی می‌شود.

برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ( ۲۹ و ۳۰ شهریورماه) افزایش ابرناکی در سطح استان و در ارتفاعات رگبار باران با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۷ شهریور) صاف همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد و در بعدازظهر کمی ابری با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۸ شهریور) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

زمان شروع: یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۷

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۹

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک

خیزش گردوخاک در جنوب کشور

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۷: شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۸: شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۹: شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار