پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ / رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور / هوا گرم تر می شود

پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه 6 شهریور 1401، سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار توده هوای گرم در اکثر مناطق کشور طی هفته جاری از رگبار و رعدوبرق ۳ روزه در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار توده هوای گرم در اکثر مناطق کشور طی هفته جاری از رگبار و رعدوبرق ۳ روزه در برخی مناطق کشور خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وضعیت جوی پایدار کشور همراه با افزایش تدریجی دما و گاهی رگبار، رعد و برق و خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سه روز آینده برای ارتفاعات جنوب و شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعد ازظهر شرایط برای رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده و موقت، گاهی رعد و برق فراهم خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور و برخی نواحی جنوب کشور وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نوار مرزی غرب و جنوب غرب پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

به گفته ضیاییان امروز (۵ شهریورماه) تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و از امروز تا چهارشنبه (۵ تا ۹ شهریورماه) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ شهریورماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۷ شهریورماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۵ و ۶ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

هوا گرم تر می شود

طی ۳ روز آینده برای ارتفاعات جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعدازظهر شرایط برای افزایش ابر و رگبار پراکنده و موقت همراه با رعدوبرق فراهم است.

طی ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور و برخی نواحی جنوبی وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود. امروز تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس و از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی شده است.۴۴

پیش بینی  وضع هوای تهران فردا یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد در نواحی جنوبی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

 براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد در نواحی جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می شود.

تا روز سه‌شنبه شاهد روند نسبی افزایش دما خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ شهریورماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با احتمال افزایش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۷ شهریورماه) صاف در طول روز وزش باد و در شب وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار