پیش بینی وضع هوا فردا ۱۰ آذر ۱۴۰۰/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا نسبت به بارش‌های سیل‌آسا و کاهش تا ۱۴ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش رصد روز، سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا نسبت به بارش‌های سیل‌آسا و کاهش تا ۱۴ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها هشدار داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق و در بخش‌هایی از خراسان جنوبی و جنوب فارس بارش پراکنده پیش بینی شده است.

امروز و فردا در مناطق صنعتی و پرتردد تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. از اواسط روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه برای اکثر مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه به‌تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

شنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی شده و اواخر وقت این روز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

امروز و فردا در مناطق غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی شده است. طی این دو روز برای استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما و پنجشنبه برای همین مناطق کاهش ۱۲ تا ۱۴ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. روز پنجشنبه همچنین برای مناطق شمال غرب،‌غرب و روز جمعه برای دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده،ابری و نیمه ابری همراه با وزش شدید باد و بدلیل پایداری جو در مناطق پرتردد شهری و صنعتی کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش ملایم باد و به دلیل پایداری جو در مناطق پرتردد شهری و صنعتی، با کاهش کیفیت هوا و غبارآلود پیش‌یینی می‌شود.

از عصر چهارشنبه (۱۰ آذر) با نفوذ سامانه بارشی، افزایش ابر و از ظهر پنجشنبه (۱۱آذر) تا عصر جمعه (۱۲آذر) در سطح استان بارش باران و وزش باد و در پاره‌ای نقاط گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در بخش‌های شمالی استان بارش باران و برف در ارتفاعات مه آلود و گاهی کولاک برف مورد انتظار است.

همچنین از عصر پنجشنبه(۱۱آذر) تا بامداد شنبه (۱۳آذر) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس و در دامنه‌ها و ارتفاعات یخبندان سطح زمین پیش‌بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۱۰آذرماه) نیمه ابری و غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۱۷ و۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی

آسمان پایتخت پس فردا (۱۱آذرماه) نیمه ابری همراه با غبارصبحگاهی، در بعد از ظهر ابری و به‌تدریج بارش باران  و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۶و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

*توصیف سامانه: تشدید فعالیت و فراگیر شدنِ بیشترِ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ : هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از اتراق در اطراف مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه های اجرایی برای پیش گیری از آبگرفتی معابر و بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: ظهر چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

زمان پایان: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۲ متر و در فراساحل تا ۳.۵ متر.

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان.

کاهش دما

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار