پیش بینی وضع هوا فردا ۱۰ دی ۱۴۰۰

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۹ دی‌ماه) در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید مو...

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۱۰ دی ۱۴۰۰، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در ۱۰ استان طی امروز (۹ دی ماه) از تداوم آلودگی شهرهای پرجمعیت تا سه روز آینده خبرداد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۱۰ دی ۱۴۰۰

صادق ضیاییان افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۹ دی‌ماه) در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، لرستان، ایلام و کرمانشاه بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: جمعه (۱۰ دی‌ماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت. شنبه (۱۱ دی‌ماه) فعالیت سامانه بارشی محدود به نوار جنوبی کشور در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان خواهد بود و با خروج سامانه از کشور در بخش‌هایی از خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بارش برف و باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: یکشنبه (۱۲ دی‌ماه) سامانه جدیدی با شدت بارش بیشتر از جنوب غرب کشور وارد می‌شود و نیمه جنوبی و غرب کشور را در بر می‌گیرد. دوشنبه (۱۳ دی‌ماه) گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در غالب مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاهش کیفیت هوا به دلیل انباشت آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از فردا تا شنبه (۱۰ تا ۱۱ دی‌ماه)  در شهرهای تهران، کرج و تبریز در صورت خودداری از کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهرها به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران، از امروز تا روز یکشنبه ( ۹ تا ۱۲ دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و در برخی مناطق ابری است که به دلیل پایداری نسبی جو، در مناطق پرتردد شهری افزایش آلاینده‌های جوی، همراه با کاهش کیفیت هوا و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان از امروز تا دوشنبه (۹ تا ۱۳ دی‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰ دی‌ماه) نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴  و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۱ دی‌ماه) نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعداز ظهر وزش باد و به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۳  و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضع هوا فردا 10 دی 1400

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با  دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار