پیش بینی وضع هوا فردا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / بارش برف و باران در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه از بارش برف و باران در ۲۳ استان خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ،سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه از بارش برف و باران در ۲۳ استان خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور طی امروز (۱۲ بهمن‌ماه) از شدت بارش در پنج استان خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

صادق ضیاییان گفت: در روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با فعالیت سامانه بارشی در کشور در غالب مناطق به‌جز استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، استان‌های ساحلی خزر و استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است و از بعدازظهر سه شنبه(۱۲ بهمن‌ماه) به‌تدریج از سمت غرب کاهش ابر خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه اوایل چهارشنبه (۱۳بهمن‌ماه) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود و روز سه شنبه(۱۲بهمن‌ماه) در جنوب غرب، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه(۱۳ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی با اشاره به جو آرام کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) اظهارکرد: در سایر نقاط کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) جوی آرام خواهیم داشت و جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور، در شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه مرکزی البرز و مرکزی زاگرس بارش خواهیم داشت.

هواشناسی فردا 13 بهمن 1400

به گفته ضیاییان شنبه(۱۶ بهمن‌ماه) علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش رخ خواهد داد، در روز شنبه(۱۵ بهمن‌ماه) بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: خلیج فارس از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه(۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه) و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) و دریای خزر روز شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن ماه) صاف تا قسمت ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۱۴ بهمن ماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران،طی امروز(۱۲ بهمن ماه)کاهش دما تا۸ درجه سانتیگراد و بارش برف و کولاک پیش بینی می شود و از فردا (۱۳ بهمن ماه) افزایش دما دور از انتظار نیست.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران امروز(۱۲ بهمن‌ماه) آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات در نیمه جنوبی همراه با بارش باران در نیمه شمالی بارش برف و باران و در ارتفاعات مه آلود گاهی همراه با بارش برف و کولاک برف مورد انتظار است.

از امشب (۱۲ بهمن ماه) کاهش ابر و از فردا (۱۳ بهمن ماه) تا صبح جمعه (۱۵ بهمن ماه) آسمان صاف تا نیمه ابری و در نواحی پرتردد شهری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه(۱۵ بهمن‌ماه) به‌تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر جمعه تا صبح شنبه (۱۵ تا ۱۶ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش باران و برف و بعدازظهر شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) گاهی وزش باد شدید در سطح استان مورد انتظار است.

امروز(۱۲ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس و یخبندان شبانه سطح زمین، از فردا تا روز شنبه (۱۳ تا۱۶ بهمن‌ماه) روند افزایش نسبی دما و روز شنبه(۱۶ بهمن‌ماه) کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی کشور فردا 13 بهمن 1400

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه(امین آباد) با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای۱۲ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین پنج‌شنبه (۱۴بهمن‌ماه) کمی ابری و غبارآلود و در بعد از ظهر نیمه ابری  است و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیاییان در پایان گفت: امروز(۱۲بهمن‌ماه) تبریزبا کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد و فردا (۱۳ بهمن‌ماه) زنجان و همدان با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۲ و۱۳ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز بارش‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، اصفهان، فارس، ایلام، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، بوشهر، یزد، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی، شمال کرمان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان تداوم دارد که در مناطق سردسیر و کوهستانی، بارش‌ها به شکل برف است.

وی افزود: بیشترین بارش‌های امروز برای استان های خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، نوار غربی اصفهان و شمال و غرب فارس است.

وی بیان کرد: فردا چهارشنبه نیز خراسان‌رضوی، شمال خراسان‌جنوبی بارش پراکنده دارند که این سامانه بارشی همان روز از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه سامانه بارشی بعدی اواخر روز پنجشنبه از شمال‌غرب به کشور وارد می‌شود، گفت: امروز با توجه به بارش برف که همراه با افزایش وزش سرعت وزش باد خواهد بود احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و مرتفع البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین احتمال سقوط بهمن هم در مناطق کوهستانی البرز مرکزی وجود دارد.

رفیعی اضافه کرد: دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت.همچنین تا پنجشنبه در شرق و جنوب‌شرق، وزش باد شدید است که در برخی مناطق به ویژه شرق کرمان، سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

برف و باران در 23 استان کشور

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲: نوار شرقی کرمان، نوار غربی سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی،

چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳: نوار شرقی کرمان و سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک و کاهش قابل ملاحظه دید افقی، کاهش کیفیت هوا، ایجاد اختلال در تردد و حمل و نقل جاده‌ایی، آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: اجتناب از ترددهای جاده ای غیرضروری، احتیاط در تردد و پارک کردن خودروها در اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲

زمان پایان: پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۴

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل ‌۱ تا ۱/۵ متر و در فراساحل ۲ تا ۲/۵ متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲: خلیج فارس و تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان،

چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان،

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۴: تنگه هرمز و دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها

توصیه: احتیاط در تردد قایقهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتیهای تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت.

بارش برف و باران در 23 استان کشور

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار