پیش بینی وضع هوا فردا ۱۳ مهر ۱۴۰۰ / هشدار باران شدید و سیلاب در ۶ استان تا آخر هفته

سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای نسبت به بارش شدید باران، کاهش دما، تندباد و احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان هشدار داد. از فردا تا پنج‌شنبه ۱۵ مهر، در استان‌های واقع در شمال‌ غرب و سواحل شمال کشور کاهش تدریجی دما بین ۵ تا ۹ درجه پیش‌بینی م...

به گزارش رصد روز، ‌صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعدازظهر امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی و غربی بارش باران، گاهی وزش باد آغاز می‌شود همچنین در جنوب فارس و بوشهر، غرب هرمزگان و جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

‌مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ از فردا تا پنج‌شنبه ۱۵ مهر در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، گیلان و گلستان ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد و کاهش تدریجی دما تداوم دارد و در این مدت شدت بارش‌ها در استان گیلان است.

وی بیان کرد:‌ روز جمعه ۱۶ مهر بارش پراکنده در سواحل خزر خواهیم داشت و روز ۱۷ مهر هم در استان‌های مازندران و گلستان بارش پراکنده داریم.

ضیائیان افزود: از فردا تا پنج‌شنبه در استان‌های واقع در شمال‌غرب و سواحل شمال کشور کاهش تدریجی دما بین ۵ تا ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شمال شرق، شرق و مرکز کشور همچنین دامنه جنوبی البرز در استان‌های سمنان و تهران، قم، همدان و مرکزی وزش باد افزایش می‌یابد و کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه خواهیم داشت.

‌مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۷ و ۱۷ درجه خواهد بود.

آخرین وضعیت جوی کشور

وی ادامه داد:‌ روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به اینکه سامانه طوفان حاره‌ای به تدریج از کشور خارج می‌شود اظهار داشت:‌ از بعدازظهر امروز تا پنج‌شنبه ۱۵ مهر افزایش ارتفاع موج در سواحل بین ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل همراه با بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جوی فردا در دریای خزر و دور از ساحل گیلان و مازندران و روز چهارشنبه مجدداً در سواحل خزر و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان و روز ۱۵ مهر نیز در همین مناطق فعال است بنابراین احتمال غرق شدن شناور‌ها،‌ آسیب به تورهای صیادی و خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک وجود دارد که باید ممانعت از شنا و ترددهای غیرضروری خصوصا تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در دستور کار باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار