پیش بینی وضع هوا فردا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / افزایش دما در نوار شمالی کشور

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی جو آرام برای اکثر مناطق کشور تا سه‌شنبه هفته آینده نسبت به ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی برخی استان‌ها هشدار صادر کرد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی جو آرام برای اکثر مناطق کشور تا سه‌شنبه هفته آینده نسبت به ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی برخی استان‌ها هشدار صادر کرد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

 بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی در پیش‌ خواهیم داشت.

تا روز دوشنبه آینده روند افزایش دما در نوار شمالی کشور و وزش باد نسبتاً شدید جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است،‌ ضمن این‌که در این روز دریای خزر مواج خواهد بود.

از اواخر سه‌شنبه آینده و روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب کشور بارش‌ها آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از اواسط هفته پیش رو خبر داد و گفت: از اواخر سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد.

صادق ضیاییان با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری تا روز سه‌شنبه (شانزدهم فروردین ماه) جوی آرام در غالب مناطق کشور خواهیم داشت اظهار کرد: همچنین تا روز دوشنبه (پانزدهم فروردین ماه) روند افزایش دما در نوار شمالی کشور و وزش باد نسبتا شدید جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه نیز کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. در این روز دریای خزر هم مواج است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از اواخر سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد.

ضیاییان وضعیت آب‌وهوایی پایتخت را طی سه روز آینده نیز پیش‌بینی و عنوان کرد: امروز، شنبه (سیزدهم فروردین ماه)، آسمان تهران قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه است و دمای آن در کمترین و بیشترین حالت خود به ۱۳ و ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز یک‌شنبه(چهاردهم فروردین ماه)‌ آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری و همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است.

وی ادامه داد: پس فردا، دوشنبه (پانزدهم فروردین ماه)‌نیز آسمان همانند دو روز گذشته کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا با کمی افزایش بین ۱۶ تا ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

افزایش دما در نوار شمالی کشور

توصیف سامانه: افزایش دما

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۵

نوع مخاطره: ذوب برف و احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی نوار شمالی کشور.

منطقه اثر: ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، البرز و تهران.

اثر مخاطره: با توجه به ذوب شدن برف احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی.

توصیه: احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی و فعالیت‌های کوهنوردی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان پایان: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۳

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر.

منطقه اثر: نواحی مرکزی خلیج فارس، بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قایق‌های سبک، تفریحی، احتمال خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: احتیاط در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیش‌گیری از هرگونه خسارت.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا یکشنبه 14 فروردین 1401

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار