پیش بینی وضع هوا فردا ۱۶ آبان ۱۴۰۰

سازمان هواشناسی کشور با اعلام هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۵ و ۱۶ آبان ماه) خبر داد. سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۶ استان نسبت به طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفت...

به گزارش رصد روز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در سواحل دریای خزر،‌ خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز،‌ تهران، سمنان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شرق لرستان، خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس،‌ بوشهر، غرب یزد، کرمان، هرمزگان،‌ خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است. در مناطق مرتفع و سردسیر این مناطق بارش‌ها به شکل برف است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در غرب و مرکز کشور کاهش می‌یابد و در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد  و روز چهارشنبه جوّ پایداری در کل کشور استقرار خواهد داشت و از اواخر وقت با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر بارش در اردبیل و گیلان آغاز می‌شود.

 بر اساس هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی کشور فعالیت سامانه بارشی از شنبه (۱۵ آبان ماه) تا یکشنبه (۱۶ آبان ماه) ادامه دارد. با فعالیت این سامانه، بارش شدید باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و درنقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف قابل انتظار است.

امروز (۱۵ آبان ماه) استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال و شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی و جنوب یزد، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی تحت تاثیر فعالیت این سامانه هستند.

پیش بینی وضع هوا فردا ۱۶ آبان ۱۴۰۰

یک‌شنبه (۱۶ آبان ماه) این شرایط برای استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، شمال فارس و نیمه غربی  یزد پیش‌بینی می‌شود.

با اعلام سازمان هواشناسی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه و کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر از خطراتی است که با فعالیت این سامانه قابل انتظار است.

توصیه می‌شود بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌ویژه هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر و  آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌های برفگیر در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران ، برای این استان طی دو روز آینده آسمانی ابری در بعضی ساعات همراه بارش باران و وزش باد با احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات گاهی همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. 

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۵: قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی اصفهان، کرمان، نیمه غربی یزد، غرب و شمال سمنان، شرق لرستان، گیلان، مازندران.

پیش بینی وضع هوا فردا 16 آبان

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶: نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، غرب یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب غرب اصفهان

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توأم با کاهش دید، مه‌آلودگی، تأخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر.

توصیه: بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برف‌گیر، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌های برف‌گیر.

پیش بینی وضع هوا فردا

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط