پیش بینی وضع هوا فردا ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا 16 شهریور تا پایان و قت 17 شهریور باد شدید و رگبار باران در گیلان و مازنزدان پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معبار سیلابی شدن رودخانه‌ها و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای وجود دارد که ضرو...

به گزارش رصد روز، محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

وی افزود: امروز در جنوب تهران، جنوب سمنان، البرز، قم، ایلام و خوزستان وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و این شرایط از فردا تا جمعه ۱۹ شهریور در شرق و شمال‌شرق کشور حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در استان‌های مازندران و گیلان بارش پراکنده داریم، افزود: از اواخر وقت امشب و فردا با شمالی شدن جریانات ضمن کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های تهران،‌ سمنان، البرز و قزوین و زنجان همچنین خراسان شمالی وزش باد شدید موقت و رگبار رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: روز چهارشنبه ۱۷ شهریور در مناطقی که ذکر شد، بارش‌ها ادامه دارد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران است و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در چهار روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۵ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشنینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۶ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پیش بینی وضع هوا فردا

اصغری بیان کرد: از فردا تا پایان وقت چهارشنبه ۱۷ شهریور وزش باد شدید و بارش باران و رگبار و رعد و برق در گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها احتمال بروز صاعقه و خسارات ناشی از تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد که در این راستا توصیه می‌شود، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و دام در دستورکار قرار گیرد و از صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار