پیش بینی وضع هوا فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا / آب‌گرفتگی و سیلاب ناگهانی در ۸ استان

پیش بینی وضع هوا فردا 20 فروردین 1401، سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم آلودگی هوا ناشی از توده گردوخاک کشور عراق در برخی مناطق کشور نسبت به آب‌گرفتگی و سیلاب ناگهانی در ۸ استان هشدار داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم آلودگی هوا ناشی از توده گردوخاک کشور عراق در برخی مناطق کشور نسبت به آب‌گرفتگی و سیلاب ناگهانی در ۸ استان هشدار داد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود موج بارشی جدید از شمال غرب کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان رگبار باران و برای استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه (۲۰ فروردین) موج بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق شمال غرب، غرب، نواحی غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش رخ خواهد داد و یکشنبه (۲۱ فروردین) در نوار شمالی کشوردربرخی ساعات رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه (۲۲ و ۲۳ فروردین)جوی آرام در کشور خواهیم داشت. توده گردوخاکی که از عراق وارد کشور شده امروز غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

سیلاب ناگهانی و آب گرفتگی

وی افزود: طی سه روز آینده در غالب نقاط کشور در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد و در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه و یکشنبه شرق دریای عمان مواجه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ فروردین‌) نیمه‌ابری و از بعد از ظهر ابری و با احتمال بارش باران و وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ و روز یکشنبه (۲۱ فروردین‌) نیمه ابری تا ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ فروردین‌) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۲ و۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

مطابق تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان رگبار باران و برای استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه موج جدید بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، غرب، مناطق غربی و مرکزی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده در نوار شمالی کشور در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه و سه‌شنبه جو آرامی برای کشور پیش‌بینی شده است.

توده گردوخاک وارده از کشور عراق امروز غرب و مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر قرار می‌هد.

طی سه‌روز آینده در اکثر مناطق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد و در استان‌های غربی،‌ جنوب غرب و مرکز پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و گرد و غبار

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده،نیمه ابری تا ابری وهمراه با وزش باد شدید افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات به‌ویژه امروز و روز یکشنبه (۱۹ و۲۱ فروردین) همراه با وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و خیزش موقت گردوخاک به ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود که از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۱ فروردین) در بعضی ساعات به‌ویژه در بخش‌های شمالی با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه است.

امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ فروردین) به‌ویژه امروز به دلیل افزایش ذرات معلق و گردوخاک کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از لحاظ دمایی امشب افزایش نسبی دما، شنبه شب و یکشنبه کاهش نسبی دما و دوشنبه و سه شنبه(۲۲ و ۲۳ فروردین) افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

همچنین آسمان تهران فردا (۲۰ فروردین) نیمه ابری و غبارآلود، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر به تدریج ابری و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۱ فروردین) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

*توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

نوع مخاطره: رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت، رعدوبرق، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۰: کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز و تهران.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای برون شهری، احتمال آب‌گرفتگی محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و کاهش دید.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو.

*توصیف سامانه دوم: وزش باد شدید موقت و انتقال گردوخاک از کشورهای همسایه غربی

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت و انتقال توده گردوخاک از کشورهای همسایه غربی به نواحی غرب و جنوب غرب کشور.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۰: کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال در تردد، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری، احتیاط در تردد بین شهری، احتیاط در عبور ازحاشیه تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و نیمه کاره و اطراف درختان فرسوده، عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده و حفاظت از صنعت کشاورزی.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار