پیش بینی وضع هوا فردا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / هشدار بارش سنگین برف و باران در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به شدت بارش ها در برخی استان ها و کاهش محسوس دما هشدار صادر کرد.

به گزارش رصد روز، سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به شدت بارش ها در برخی استان ها و کاهش محسوس دما هشدار صادر کرد.

 فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشورمان در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و نیز سواحل غربی دریای خزر، بارش‌ها آغاز می‌شود. برای فردا جمعه، علاوه بر این مناطق، در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌های از مرکز و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، شاهد بارندگی خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، سامانه بارشی برای روز شنبه در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، نیمه شمالیِ استان‌هایی مانند فارس، بوشهر، کرمان و همینطور بخش‌هایی از اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی فعال خواهد بود.

وی شدت بارش‌های پیش‌بینی‌شده را در سطح «هشدار نارنجی» اعلام کرد و افزود: این وضعیت برای امشب در جنوب غربِ استان آذربایجان غربی و نیز غرب کردستان برقرار است و فردا جمعه نیز در کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق ایلام، شمال خوزستان، در ارتفاعات استان‌هایی مانند قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران و غرب اصفهان، بارش‌ها شدیدتر است و شاهد آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد در جاده‌ها، کاهش دید و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی این مناطق خواهیم بود.

پیش بینی وضع هوا فردا

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین به کسانی که قصد تردد در این مناطق را دارند، توصیه کرد که حتما تجهیزات زمستانی به همراه خود داشته باشند.

به گفته گودرزی، به لحاظ دمایی نیز از امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آتی در بیشتر مناطق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود و هوا در نیمه شمالی کشور به طور محسوسی سردتر خواهد شد.

وی همچنین گفت: از امروز تا روز شنبه، آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران هم طی امروز و فردا یادآور شد: پایتخت برای امروز آسمانی کمی ابری و غبار صبحگاهی را دارد و از بعد از ظهر افزایش ابر را خواهیم داشت. امشب و فردا هم در تهران شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و تا روز شنبه شرایط برای بارندگی در شهر تهران مهیاست و هوای تهران هم مطلوب‌تر می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی به کشور در روز جاری خبر داد.

صادق ضیاییان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی امروز در مناطقی از شمال غرب ، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز غربی و سواحل غربی دریای خزر بارندگی شروع می‌شود.

وی با بیان این که علاوه بر این مناطق، در استان‌های ساحلی دریای خزر بخش‌هایی از مرکز ، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد، گفت: فعالیت این سامانه شنبه در غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، نیمه شمالی استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، بخش‌هایی از اصفهان یزد، خراسان رضوی و جنوبی خواهد بود.

کاهش دمای هوا فردا

وی افزود: یکشنبه در برخی از مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و همچنین در سواحل دریای خزر بارندگی پیش بینی می‌شود و دوشنبه نیز در مناطقی از شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی این پنج روز، بارش در مناطق سردسیر و مرتفع ذکر شده به شکل برف بوده و با توجه به وزش باد، در مناطق مرتفع و کوهستان با کولاک همراه خواهد بود و همچنین در مناطق کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

وی با بیان این که دمای هوای پنج شنبه و جمعه در گیلان و جمعه در مازندران و گلستان بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: همچنین دمای هوای جمعه و شنبه در خراسان شمالی و رضوی بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید و در بعضی اوقات با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دما تا ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که پنج شنبه تا شنبه شمال خلیج فارس مواج است، گفت: دریای عمان یکشنبه و دوشنبه و دریای خزر نیز پنج شنبه و جمعه و یکشنبه مواج است.

ضیاییان در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان امروز تهران کمی ابری است و در هنگام شب گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و بیشترین دمای امروز ۱۵ درجه و کمینه پنج درجه است.

شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر اساس اعلام شرکت کنترل آلودگی هوا بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

هواشناسی فردا 22 بهمن 1400

در حال حاضر شاخص آلودگی هوا بر اساس اعلام شرکت کنترل آلودگی هوا بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۹۱ قرار داشت و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود.

پایتخت از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک، ۲۲۱ روز هوای قابل قبول، ۹۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۶ روز هوای آلوده برای همه افراد داشته است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار