پیش بینی وضع هوا فردا ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی پیش رو داریم.همچنین سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد برای برخی از مناطق صادر کرده است.

به گزارش رصد روز،  کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشورپیش بینی هوای تهران و شهرستان ها پیش رو داریم.

مرتضی ضرابی افزود: البته در ساعات بعدازظهر امروز و فردا و از سرشب شرایط برای رشد ابر و رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی استان کرمان و بیشتر در بخش‌های جنوبی این استان، مناطق مرتفع یزد، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر کاملاً مهیاست.

وی گفت: احتمال وقوع آبگرفتگی معابر را در این مناطق پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی افزود: همین شرایط در شمال غرب کشور در ارتفاعات استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردبیل پیش روست.

ضرابی ادامه داد: همچنین بخش‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به ویژه در مناطق مرتفع این استان و ارتفاعات البرز مرکزی و مناطق مرتفع استان تهران و سمنان و استان البرز این شرایط مهیاست.

وی گفت: شرایط وزش باد ۱۲۰ روزه همچنان در شرق کشور به قوت خود باقی است و می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق استان خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان شود.

کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد‌های شرقی در استان سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی و اصفهان نیز می‌تواند کاهش کیفیت هوا را در این استان‌ها به همراه داشته باشد.

ضرابی ادامه داد: امروز تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه در بخش‌های شرقی مواج و متلاطم خواهد بود.

همچنین سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد برای برخی از مناطق صادر کرده است. براساس این گزارش  ناپایداری‌های محلی و همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ایجاد می شود که از  بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۶ مرداد تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، مخاطراتی از جمله رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ ایجاد می شود.

براساس این گزارش امروز سه‌شنبه استان های  مازندران، ارتفاعات شرقی تهران، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و فردا  چهارشنبه ۲۷ مرداد استان های  مازندران، گلستان، ارتفاعات استان تهران، کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر تحت تاثیر قرارخواهند گرفت.

همچنین در روز پنج شنبه استان های کرمان، هرمزگان، بوشهر، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آب گرفتگی موقت و محدود وجود دارد و توصیه می شود، در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار