پیش بینی وضع هوا فردا ۳ دی ۱۴۰۰ / بارش برف و باران در ۱۶ استان کشور

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به ورود توده هوای سرد به کشور از بارش برف و باران در ۱۶ استان کشور از جمله تهران خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۳ دی ۱۴۰۰، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: طی امروز و فردا در مناطقی از کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به ورود توده هوای سرد به کشور از بارش برف و باران در ۱۶ استان کشور از جمله تهران خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۳ دی ۱۴۰۰

صادق ضیاییان  با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: پنجشنبه دوم دی ماه در استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران و از اواخر وقت در البرز و تهران و روز جمعه سوم دی ماه نیز علاوه بر این مناطق در گلستان، خراسان شمالی، همدان، مرکزی و شمال ایلام بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه چهارم دی ماه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق بارش رخ داده و سامانه بارشی از اواخر این روز از کشور خارج می‌شود. در عین حال تا روز یکشنبه پنجم دی ماه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

ضیاییان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس نیز تا روز یکشنبه و دریای خزر تا روز شنبه مواج خواهند بود.

وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز اظهار کرد: امروز پنجشنبه دوم دی ماه هوای پایتخت نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی ابری بوده و بیشینه و کمینه دمای هوای به ترتیب ۱۰ و یک درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز جمعه سوم دی ماه نیز هوای تهران ابری گاهی همراه با بارش باران پراکنده و و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۹ و دو درجه سانتی‌گراد خواهد بود. روز شنبه چهارم دی ماه نیز هوای تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا نیز شش و صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق بارش روی می‌دهد و سامانه بارشی از اواخر این روز از کشور خارج می‌شود. تا روز یکشنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی پیش بینی شده است.

هواشناسی فردا

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای شنبه و یکشنبه آینده در شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده و خلیج‌فارس تا یکشنبه و دریای خزر تا شنبه مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد به همراه تلاطم در دریا

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل از ۲ تا ۲.۵ و فراساحل از ۲.۵ تا ۳ متر توام با بارش

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۲ : دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران.

جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ : دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، اختلال در تردد با شناورهای سنگین و پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها.

توصیه: منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، پرهیز از فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرظگونه خسارت.

توصیف سامانه: نفوذ توده هوای سرد

نوع مخاطره: کاهش نسبی دما (بطور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه)، ماندگاری و تشدید هوای سرد.

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۲ : گیلان، مازندران، گلستان و شمال غرب و شمال شرق.

جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ : نیمه شمالی.

شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ : نیمه شمالی.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۵ : نیمه شمالی.

اثر مخاطره: افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل.

توصیه: محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی.

پیش بینی وضع هوا فردا 3 دی 1400

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار