پیش بینی وضع هوا فردا ۴ شهریور ۱۴۰۰

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق طی امروز تا شنبه آینده در برخی مناطق نسبت به وقوع طوفان شن و گرمازدگی در ۷ استان هشدار داد.

به گزارش رصد روز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:فردا پنجشنبه چهارم شهریور در استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات تهران و سمنان رگبار پراکنده رشد ابر،‌بارش باران،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه پنجم شهریور علاوه بر مناطقی که ذکر شد در خراسان شمالی بارش پراکنده داریم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم است.

ضیائیان افزود: بعد از ظهر فردا و روز جمعه شمال و مرکز خلیج فارس مواج است و روز جمعه وزش باد در جنوب غرب افزایش می‌یابد. همچنین احتمال وقوع گرد و خاک در استان‌های ایلام و خوزستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در پنج روز آینده وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش بینی می‌شود که در زابل و شمال سیستان و بلوچستان باد و گردوخاک خواهیم داشت و در این مدت در نیمه غربی کشور دما به طور نسبی افزایش می‌یابد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف پیش بینی می‌شود، بیشنیه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره

اتخاذ تمهیدات لازم جهت مصرف بهینه آب و برق به سبب افزایش دمای هوا، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط