پیش بینی وضع هوا فردا ۵ آذر ۱۴۰۰/بارش برف و باران در ۱۷ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد در خصوص افزایش آلودگی هوا در ۷ شهر صنعتی و پرجمعیت کشور از بارش باران و برف طی امروز در ۱۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد در خصوص افزایش آلودگی هوا در ۷ شهر صنعتی و پرجمعیت کشور از بارش باران و برف طی امروز در ۱۷ استان کشور خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی به‌دنبال شمالی شدن جریانات روی دریای خزر امروز پنجشنبه در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استان گلستان بارش باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما ۸ تا ۱۰ درجه‌ای و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت هوای استان‌های کشور طی روزهای آتی، گفت: طی ۳ روز آینده در غالب شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

فردا بارش در سواحل دریای خزر به‌صورت پراکنده و محدود به استان‌های گیلان و غرب مازندران خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری خواهیم داشت. روز یکشنبه در برخی استان‌های واقع در شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه هفته آینده با شدت گرفتن جریانات جنوبی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

همچنین در این روز در بخش های از استان‌های اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

امروز دریای خزر و غرب تنگه هرمز و از شنبه تا دوشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود. طی سه روز آینده در اکثر شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

هواشناسی فردا 5 آذر1400

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز پنجشنبه نیز تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و با تداوم پایداری و سکون جو تا ساعات پایانی جمعه همراه با ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا

صادق ضیاییان گفت: در پی شمالی شدن جریانات در دریای خزر، امروز پنجشنبه در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استان گلستان بارش باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما( ۸ تا ۱۰ درجه) و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه (۵ آذر) بارش در سواحل دریای خزر به صورت پراکنده و محدود به استان‌های گیلان و غرب مازندران خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا ( پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ آذر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، ایلام،‌ لرستان،‌ چهارمحال و  بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی،‌ رگبار پراکنده باران،‌ گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه (۶ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت. یکشنبه ( ۷ آذر) در برخی استان‌های واقع در شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۸ آذر) با شدت یافتن جریان‌های جنوبی، در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. همچنین در این روز در بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۷ و ۸ آذر) در جنوب غربی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز ( پنجشنبه) دریای خزر و غرب تنگه هرمز و از شنبه تا دوشنبه (۶ تا ۸ آذر) خلیج فارس مواج خواهد بود. لازم به ذکر است طی ۳ روز آینده در غالب شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ آذرماه) نیمه ابری و غبارمحلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی شنبه  (۶ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

احتمال بارش برف در 17 استان

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

نوع مخاطره: افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، مشهد.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ : تهران، کرج، اصفهان، مشهد.

اثر مخاطره: افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)

توصیه: پرهیز از ترددهای غیر ضروری، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط