پیش بینی وضع هوا فردا ۷ تیر ۱۴۰۱ / افزایش دما و وزش باد شدید در ۲ استان جنوبی

سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار هوای گرم در کشور از ورود توده گردوخاک از عراق به کشور خبر و برای گروه‌های حساس هشدار صادر کرد. سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در دو استان، افزایش ارتفاع موج ساحلی تا ۳ متر در خلیج...

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۷ تیر ۱۴۰۱ ، سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار هوای گرم در کشور از ورود توده گردوخاک از عراق به کشور خبر و برای گروه‌های حساس هشدار صادر کرد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۷ تیر ۱۴۰۱

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق گیلان، مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر،‌ رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

آسمان نوار غربی کشور به‌دلیل نفوذ گردوخاک از کشور عراق و وزش باد غبارآلود است که در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

فردا سه‌شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده انتظار می‌رود. طی ۲ روز آینده وزش باد در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان و شرق تهران افزایش می‌یابد که باعث افزایش غلظت گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه و پنجشنبه در سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر وزش نسبی باد روی می‌دهد و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

همچنین طی روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر و خراسان رضوی وزش باد، کاهش نسبی دما، ابرناکی و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه وزش باد گاهی همراه با گردوخاک در نوار شرقی و بخش‌هایی از سمنان و شرق تهران پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در دو استان، افزایش ارتفاع موج ساحلی تا ۳ متر در خلیج فارس و دریای عمان و احتمال غرق شدن شناگران هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از خیزش گردوخاک و وزش باد شدید موقت طی روز دوشنبه (۶ تیرماه) در خوزستان و نیمه شمالی بوشهر خبر داد.

در این شرایط جوی کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد، تاخیر و احتمال لغو پرواز دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ طی روز دوشنبه (۶ تیرماه) دردامنه و ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد.

این مخاطره جوی جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه، خسارت بر اثر باد شدید لحظه ای را به دنبال دارد. برای کاهش آسیب‌های احتمالی به توصیه سازمان هواشناسی باید خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان کهنسال ، آمادگی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مد نظر قرار گیرد.

هواشناسی فردا سه شنبه 7 تیر 1401

سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین۲تا ۳ متر از دوشنبه تا جمعه( ۶ تا ۱۰ تیرماه)با صدور هشدار نارنجی رنگ خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در نواحی مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و روز جمعه در شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

این پدیده جوی احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی را به دنبال دارد بنابراین سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

سامانه هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر از سه‌شنبه تا جمعه (۷ تا ۱۰ تیرماه) در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان خبر داد.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک دور از انتظار نیست.

سازمان برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین۱تا ۱.۵ متر و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از چهارشنبه تاجمعه (۸ تا ۱۰ تیرماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه درمناطق مرکزی و شرقی دریای خزر و در استان‌های مازندران و گلستان و جمعه در دریای خزر مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی  محدودیت در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی  را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استانها

پیش بینی وضع هوای تهران فردا سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی تهران آسمانی صاف و گاهی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد وروند افزایشی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف در ارتفاعات گاهی کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید به‌ویژه در ساعات عصر و شب دوشنبه تا چهارشنبه(۶ تا ۸ تیرماه) در نیمه‌جنوبی و در مناطق مستعد با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز(۶ تیرماه) با تاثیر گرد و غبار انتقالی غربی، در بعضی ساعت‌ها غبارآلود و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است و طی سه روز آینده روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۷ تیرماه) صاف و از بعد از ظهر وزش باد و کمی ابری با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۸ تیرماه) صاف و وزش باد و در بعداز ظهر کمی ابری با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

*توصیف سامانه اول: رشد ابرهای همرَفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) و فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: خراسان شمالی، هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، وزش باد شدید موقت، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به‌طور محدود، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره و کاهش شعاع دید.

توصیه: عدم اتراق اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

*توصیف سامانه دوم: وزش باد و گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، قزوین، قم، لرستان، همدان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال تأخیر و لغو پرواز.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم پارک خودروها کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

هواشناسی فردا 7 تیر 1401

*توصیف سامانه اول: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶: نواحی مرکزی و غربی خلیج فارس و نواحی مرکزی و شرقی تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی

*توصیف سامانه دوم: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

منطقه اثر: دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک.

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار