پیش بینی وضع هوا فردا ۹ اسفند ۱۴۰۰

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع کولاک برف از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا ۹ اسفند ۱۴۰۰، سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع کولاک برف از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا ۹ اسفند ۱۴۰۰

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور و سپس خروج این سامانه بارشی از کشور و ورود سامانه بارشی جدید از پنج‌شنبه (۱۲ اسفندماه) خبر داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: طی این روز شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (۹اسفندماه) در نوار شرقی و سه شنبه (۱۰ اسفندماه) در شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد سپس سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۱۱ اسفندماه)در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرام است و پنج شنبه (۱۲ اسفندماه) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موفت، کاهش دما و احتمال رعدوبرق  در ارتفاعات و مناطق سردسیر و بارش برف در استان‌های واقع در این مناطق می‌شود و به‌تدریج جنوب غربی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی ۲۴ ساعت آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

به گفته وی از بعدازظهر امروز تا سه شنبه (۸ تا ۱۰ اسفندماه)خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ اسفندماه) صاف و به‌تدریج غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۰ اسفندماه) غبارآلود و ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ اسفند ماه) بندرعباس و با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

هواشناسی فردا دوشنبه 9 اسفند 1400

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی سه روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد و در بعضی ساعات غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود.

 آسمان تهران امروز (۸ اسفندماه) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در نیمه جنوبی استان گاهی با وزش باد شدید و در ارتفاعات شرقی استان گاهی با افزایش ابر و بارش پراکنده همراه خواهد بود.

از بعدازظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه (۹ تا ۱۱ اسفندماه) به دلیل پایداری و سکون نسبی جو در مناطق پرتردد شهری، افزایش تدریجی غبار محلی مورد انتظار است. طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ اسفندماه) در سطح استان به‌ویژه ارتفاعات افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود که همراه با افزایش نسبی دما همراه است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۹ اسفندماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۰ اسفندماه) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیرورکوه- امین آباد با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

زمان پایان: شب یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

نوع مخاطره: بارش برف و باران

منطقه اثر: خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی استان سمنان.

اثر مخاطره: کاهش دید و لغزندگی جاده ها، کاهش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه و اختلال در تردد، کولاک برف، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر، تاخیر و احتمال لغو پرواز.

توصیه: امتناع از سفر های غیر ضروری، تجهیز ماشین‌ها به وسایل ایمنی و گرمایشی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه‌شکن و سوخت کافی، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مدیریت در مصرف انرژی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

زمان پایان: ظهر سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج ۱.۵ متر در نواحی ساحلی

منطقه اثر: نواحی مرکزی خلیج فارس

بارش برف در مناطق سردسیری

اثر مخاطره: احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: اجتناب از تردد قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار