پیش بینی وضع هوا ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

پیش بینی وضع هوا 18 فروردین 1400 حکایت از آسمان صاف و جوی نسبتاً ثابت در اکثر نقاط کشور دارد از اواخر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمالغرب بارندگی‌ها در این مناطق آغاز می‌شود

به گزارش رصد روز ، پیش بینی وضع هوا ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ حکایت از آسمان صاف و جوی نسبتاً ثابت در اکثر نقاط کشور دارد اگرجه دریای خزر مواج پیش بینی می شود اما آسمان مناطق مختلف کشور جوی آرام را تا روز پنجشنبه پشت سر خواند گذاشت. باران های بهاری از روز پنچ شنبه شروع به بارش خواند کرد و به تدریج از دمای هوا کاسته می شود. ارتفاعات البرز همچنان با بارش هایی پراکنده ناپایدار روبرو خواهند بود. بخش های غربی و شمالی کشور بیش از سایر مانطق افزایش دما را تجربه خواهند کرد و آنطور که از نقشه های هواشناسی پیداست دامنه های زاگرس و ارتفاعات آن وزش باد و افزایش ابر را خواهند داشت.

 

پیش بینی وضع هوا ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

 

روز پنجشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده. همچنین طی روز شنبه با افزایش سرعت وزش باد در نوار غربی کشور احتمال وقوع پدیده گردوخاک وجود دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می‌شود. امروز دریای عمان و خلیج‌فارس مواج پیش بینی شده است.

از اواخر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمالغرب بارندگی‌ها در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج این سامانه بارشی تقویت شده و بیشتر مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس و حتی بخش‌هایی از شمالغرب را در بر می‌گیرد.
بنابراین تاپایان هفته در این مناطق بارندگی خواهیم داشت و تا ابتدای هفته آینده نیز ادامه دارد. با ورود این سامانه بارشی در بخش‌های شمالی کشور روند کاهشی دما را پیش بینی می‌شود و افزایش سرعت وزش باد منجر به تشکیل توده گرد و خاک در نواحی مرزی غربی و جنوب غربی کشورمان می‌شود.
با این شرایط آب‌های جنوبی کشورمان مواجه و متلاطم پیش بینی می‌شود. در پایتخت نیز طی دو سه روز آینده جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود که همراه با دو سه درجه افزایش دما خواهد بود امروز درگرمترین ساعات دما به حدود ۲۵ درجه می‌رسد.
در تهران هم طی ساعت‌های آینده گاهی وزش باد و در ساعت‌هایی گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مطالب مرتبط