پیش بینی یک متخصص از آینده کرونا در ایران

یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: دست‌کم‌گرفتن کرونا می‌تواند به سان یک بمب خوشه‌ای تمام جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش رصد روز،دکتر اشکان نقوی‌نیا با اشاره به سمت و سوی کرونا در جامعه اظهار کرد: به صورت قطعی نمی‌توان گفت که ما به واسطه استفاده از واکسیناسیون در کوتاه‌مدت خواهیم توانست این بیماری را ریشه‌کن کنیم و این تصور یک تصور خطرناک است که منجر به ساده‌انگاری و سبک‌گرفتن بیماری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما به دو موضوع خوش‌بین هستیم، افزود: موضوع اول اینکه واکسن ساخته شده است و تزریق آن در بسیاری از کشورها و کشور خودمان شروع شده است و موضوع دوم نیز اینکه درصد قابل توجهی از مردم به این بیماری مبتلا شدند.

نقوی‌نیا تصریح کرد: آن چیزی که ما در این مدت مشاهده کردیم این بوده که ابتلاهای مجدد یا کم بوده و یا اینکه در مواردی که فرد دچار ابتلای بار دوم به بیماری کرونا شده و علائم بیماری را بروز داده، با شدت علائم کمتری خود را نشان داده است و این یک جای امیدواری ایجاد کرده که سیر بیماری حداقل در میان‌مدت به سمت کاهش‌یافتن خواهد بود.

این متخصص بیماری‌های داخلی تاکید کرد: این موارد به معنای دست کم گرفتن و ساده‌انگاری نیست و هر لحظه ممکن است که بنا بر ماهیت و توانایی ویروس در ایجاد جهش‌های جدید، یک موج جدیدی از بیماری ایجاد شود و به سان یک بمب خوشه‌ای تمام جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: برای روزها و ماه‌های آینده یک خوش‌بینی در جهت کاهش میزان ابتلا وجود دارد، اما به طور قطع برای قضاوت کمی زود است.

نقوی‌نیا با بیان اینکه ما همچنان باید اصول بهداشتی اولیه، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود با امیدواری به اینکه واکسیناسیون مناسب انجام خواهد شد به آینده چشم بدوزیم.

این پزشک اردبیلی با اشاره به وضعیت فعلی استان اردبیل در خصوص بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وضعیت شهرستان‌های اردبیل، نمین، سرعین، خلخال، مشگین‌شهر، گرمی و پارس‌آباد زرد بوده و شهرستان‌های کوثر، نیر، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز در وضعیت آبی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار