چرا دوباره شاهد خاموشی برق در بخش خانگی هستیم؟

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: علت قطعی برق در روزهای گذشته و آتی تنها به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی برنمی‌گردد بلکه افزایش مصرف برق نیز نسبت به سال گذشته مزید بر علت شده است.

به گزارش رصد روز،محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ، با اشاره به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای سرد امسال نسبت به سال گذشته از روزانه ۵۷۰ میلیون متر مکعب به ۶۱۵ میلیون متر مکعب رسید و ۴۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی افزود: در چند روز گذشته مصرف گاز در بخش خانگی به دلیل سرد شدن هوا افزایش یافته است و رکورد مصرف ۶۶۰ میلیون متر مکعب در روز به ثبت رسید. ما به تعهدات‌مان در قبال گازرسانی به نیروگاه‌ها عمل کردیم و به صورت میانگین روزانه ۱۲۲ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده‌ایم درحالیکه تعهد ما ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز بود.

*رکوردشکنی مصرف گاز در بخش خانگی با مصرف روزانه ۶۶۰ میلیون متر مکعب

جولایی گفت: در نتیجه علت قطعی برق در روزهای گذشته و آتی تنها به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی برنمی‌گردد بلکه افزایش مصرف برق نیز نسبت به سال گذشته مزید بر علت شده است و باید در حوزه کنترل مصرف برق نیز اقداماتی صورت گیرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: امروز میزان مصرف گاز در بخش خانگی به ۶۲۰ میلیون متر مکعب رسیده است. روز گذشته ما در پیک مصرف گاز بودیم و در بخش خانگی ۶۶۰ میلیون متر مکعب گاز به مصرف رسیده بود.

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط