چرا همیشه تصور می کنم زشت هستم؟

حتما شما هم بین اطرافیان خود افرادی را دیده اید که همیشه تصور می کنند زشت و بد چهره هستند، این در حالی است که افراد مذکور معمولا چهره بدی هم ندارند اما دارای نگرانی های بی مورد هستند. اما چرا اینگونه است.

به گزارش رصد روز، برخی از افراد به طور دائم تصور می کنند زشت و بد چهره هستند. این موضوع باعث می شود افراد مذکور بی دلیل از خود احساس تنفر کنند و نسبت به خود حس بدی داشته باشند.حتما شما هم بین اطرافیان خود افرادی را دیده اید که همیشه تصور می کنند زشت و بد چهره هستند، این در حالی است که افراد مذکور معمولا چهره بدی هم ندارند اما دارای نگرانی های بی مورد هستند. اما چرا اینگونه است.

مرحله اول برای چنین تصوری مشکلات مرتبط با اعتماد به نفس است. درواقع افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، بیشتر دچار چنین حالاتی می شوند. گاهی احساساتی مثل افسردگی باعث می شود فرد با مشکل اعتماد به نفس مواجه شود و تصور کند بدچهره و زشت است.

گاهی شرایط اجتماعی، تحقیر و سرکوب های احساسات فرد توسط اطرافیان و مواردی مشابه باعث می شود فرد احساس کند مفید و ارزشمند نیست و حتی بدچهره است. یک علت جالب و متداول برای احساس زشت بودن زمانی رخ می دهد که اغلب اطرافیان فرد عمل های زیبایی انجام داده باشند و در نتیجه فرد حس کند زشت است و از زیبایی برخوردار نیست.

تحقیر شدن از سوی همسر، والدین و …نیز می تواند در این موضوع موثر باشد. بسیاری از افرادی که تصور می کنند چهره خوبی ندارند، از سوی معشوق خود رانده شده اند، اخیرا جدا شده اند یا یک رابطه عاطفی را به پایان رسانده اند.

سعی کنید برای غلبه به این احساسات با روانشناس مشورت کنید، کمی مثبت اندیش باشید و البته روی آرامش خود تمرکز کنید. فراموش نکنید که قرار نیست همه ما مدل های زیبایی باشیم، بلکه برخورداری از یک زیبایی نسبی کافی است.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

آخرین خبر

مطالب مرتبط