به گزارش رصد روز ، در میان گروه‌های کالایی غذایی، کمترین افزایش در شاخص قیمت در سال ۲۰۲۱ مربوط به گروه گوشت بود که در این سال میانگین قیمت انواع گوشت حدود ۱۲.۸ درصد افزایش داشته است. در این سال، در بین اقلام گوشتی، بیشترین افزایش قیمت مربوط به بهای گوشت مرغ ۳۸.۶ درصد بوده و انتظار می رود مجددا در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش حدود ۴۱.۶ درصدی در این بخش باشیم.

معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در این خصوص در گزارشی به بررسی روند چشم انداز قیمت کالاهای اساسی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ پرداخته است. براساس این گزارش  در سال ۲۰۲۰ قیمت گوشت گاو تقریبا ۳ برابر قیمت گوشت مرغ بوده است که این رقم در سال ۲۰۲۲ با افزایش بیشتر تقاضا برای گوشت مرغ، به ۲ برابر خواهد رسید. نرخ رشد بهای گوشت گاو برای سال ۲۰۲۲ نیز حدود ۱۵ درصد پی بینی شده است.

بهای گوشت گوسفند تقریبا بین قیمت گوشت گاو و مرغ قرار دارد که بعد از رشد ۲۶.۵ درصدی در سال ۲۰۲۱ انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ هم حدود ۸.۱۳ درصد افزای قیمت داشته باشد.

افزایش قیمت دریایی ها

  میگو در میان منابع پروتئینی با منشا دریایی، قرار دارد که با توجه به میزان کمتر تقاضا برای آن، در سال ۲۰۲۱ فقط حدود ۸ درصاد افازیش قیمت داشت و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۲ هم بهای آن حدود ۵.۸ درصد افزایش یابد.

Capture