چطور ذهنی شاد داشته باشیم؟

شادی یک مهارت است. مهارتی که با تمرین زیاد بدست می آید. 5 تمرین زیر را برای داشتن ذهنی شاد دنبال کنید.

به گزارش رصد روز، در طی چند سال اخیر محققان کتاب ها و سخنرانی های زیادی درباره ذهن شاد و شادی داشته اند. هرکدام پیشنهادها و روش های خاص خود را ارائه می دهند. تنها مسئله ای که در بین تمام این حرف ها مشترک است این است که شادی یک مهارت است. مهارتی که با تمرین زیاد بدست می آید. ۵ تمرین زیر را برای داشتن ذهنی شاد دنبال کنید.

۱. قدردانی: افراد موفق به خاطر شاد بودنشان قدردان و سپاسگزار نیستند بلکه شکر گزار بودن است که موجب داشتن ذهنی شاد برای آن ها شده است.

۲.خواب کافی شبانه: داشتن ذهنی شاد با وجود کم خوابی و افسردگی ناشی از آن ممکن نیست. وقتی خوب نمی خوابید نه تنها خلاقیت، تمرکز بلکه سطح کلی عملکر شما در روز بعد کم می شود.

۳. ورزش: ورزش اندورفین تولید می کند و این یعنی داشتن ذهنی شاد! موفق ترین و شادترین افراد جهان معمولا از نظر بدنی بسیار فعال هستند.

۴. مراقبه: عصب شناسان دریافته اند که آن بخشی از کغز که مسئول احساس شادی است در مغز افرادی که سال ها به مراقبه مشغول بوده اند بزرگتر و تقویت شده است.

۵. کار باحوصله و تمرکز: یک روز کاری سطحی و بی حوصله از نظر علمی بیشتر موجب بی حالی و ناراحتی می شود. هرچند کارهای سطحی دیگر معمولا ضرری ندارند و حتی مفرح هستند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

آخرین خبر

مطالب مرتبط