چند مدیر بانک مسکن بیست هزار میلیارد تومان زمین مرغوب در شهریار را بین خودشون و بروبچ تقسیم کردند!

سید عباس حسینی مدیرعامل جدید بانک مسکن در رسیدگی پرونده تخلف و رانت بیست هزار میلیارد تومانی که در زمان مدیر عامل سابق رخ داده، راه سختی را در پیش رو دارد.

به گزارش رصد روز، سید عباس حسینی مدیرعامل جدید بانک مسکن در رسیدگی پرونده تخلف و رانت بیست هزار میلیارد تومانی که در زمان مدیر عامل سابق رخ داده، راه سختی را در پیش رو دارد.

به گزارش راه مردم به نقد از بولتن نیوز، برابر اخبار رسیده، در سال ۱۳۹۷ شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (شرکت دولتی وابسته به بانک مسکن) طی نامه ای به مدیر عامل وقت بانک مسکن پیشنهاد کرده بود که زمین مرغوب یکصد هکتاری(یک میلیون متر مربع) این شرکت به ارزش بیست هزار میلیارد تومان در نزدیکی میدان نماز شهریار در قبال طلب بانک از شرکت، به بانک منتقل شود.

در صورت انتقال زمین واقع در نزدیکی میدان نمازی شهریار به نام بانک مسکن، اکنون بانک مسکن می‌توانست در زمین مذکور شهرک سازی نماید یا هر استفاده اقتصادی و اجتماعی دیگرمتناسب با مسئولیت توسعه ای خود در راستای خانه دار کردن مردم انجام دهد.

برابر اطلاعات رسیده، نه تنها زمین شهریار به نام بانک مسکن نشده است بلکه متاسفانه اتفاق دیگری افتاده و مدیرانی که نامه به آنان ارجاع شده بود، اطلاعات مربوطه را به نفع خود مصادره و ضمن عقیم گذاشتن نامه در بانک، بی درنگ ترتیب خرید زمین به نفع خود را فراهم نمودند.

پس از تمهید مقدمات تصاحب زمین و امضای قرارداد بیع توسط سه نفر شخص حقیقی، (آقایان د. خ. مدیر وقت امور ح…. بانک، م. ا. مدیر وقت ر….. بانک و م. ح. ع. مدیر وقت امور ا….. بانک) شرکتی به نام تعاونی اتحاد سازان طبیعت به ثبت رسید و زمین یکصد هکتاری به ۱۳۸ سهم مشاع تقسیم و هر یک از آنان حداقل یک سهم ۵۰۰۰ متر مربعی با شرایط پرداخت ایده آل و طولانی بنام خود یا بستگان خریداری نمودند.

برابر اخبار رسیده، گویا در حال حاضر موضوع به مرجع قضایی ارجاع شده و پس از انجام تحقیقات در دادسرای جرائم اقتصادی، با درایت قضات و با صدور کیفرخواست علیه هفت نفر از مدیران بانک مسکن (به عنوان متهمین پرونده) به نام های م. ح. ع.، د. خ.، م. ح. م.، ا. خ.، م. ا.، پ. ن. و س. د. ن، پرونده جهت ادامه رسیدگی به شعبه ۱۰۶۳ دادگاه کیفری دو تهران(مجتمع قضائی رسیدگی به جرائم و مفاسد اقتصادی) ارجاع و در جریان رسیدگی است.

نامبردگان تا زمانیکه رای قطعی مرجع قضایی صادر نشود متهم محسوب می گردند، م. ح. م. که بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع از زمین مورد بحث را شخصاً یا به نام اعضای خانواده اش تصاحب نموده، در پست معاونت ….. قرار دارد و آقای ن و آقای خ هم در پست مدیریتی حضور دارند، فقط آقای د. خ. توسط مدیرعامل سابق از پست معاونت …. عزل شده که او هم بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع از زمین موردنظر را به نام خود یا اعضای خانواده اش تصاحب نموده است و البته با در اختیار داشتن ماشین پلاک قرمز دولتی به رتق و فتق امور شخصی خود مشغول است و مدت هاست که هیچ کاری برای بانک انجام نمی دهد و تنها از امکانات بانک استفاده می نماید.

جای تاسف است که این زمین یک میلیون متر مربعی بین گروهی از مدیران بانک مسکن تقسیم شده و اکنون افراد مذکور قصد دارند با توجه به قدرت و نفوذ مدیریتی شان که از اعضای هیات مدیره شروع و به مدیران میانی ختم میشود، با خبرسازی و حاشیه سازی، مدیرعامل جدید را تحت فشار قرار داده و بناکجا ببرند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار