چگونه می‌توان قسمت‌های پنهان شخصیت خود را کشف کرد؟

با انجام این تست از قسمت‌های پنهان شخصیت خود با خبر شوید.

به گزارش رصد روز، یکی از  قدرتمندترین مفاهیم در رشد شخصی و معنوی،  سایه است که متأسفانه به عنوان “جنبه تاریک” ما شناخته می شود، کارل یونگ سایه خود را به عنوان جنبه ای از شخصیت ما معرفی می کند که اغلب از آن می ترسیم.

به عنوان مربی ، درمانگر و مشاور وظیفه ما این است که مشتریان خود را از طریق روند تأیید سایه خود و باز کردن پتانسیل خلاقانه موجود در آن راهنمایی کنیم. اما چگونه می توانید کسی را متقاعد کنید که این قسمت از خود او نقطه ضعف نیست؟ چگونه به مشتریان خود یاد می دهید سایه خود را درک کنند ، حتی آنها را بپذیرند؟

چگونه می‌توان قسمت‌های پنهان شخصیت خود را کشف کرد؟

شما با آموزش به آنها شروع می کنید: (پنهان کردن)

این یکی از اولین موانعی است که مشاوران هنگام کمک به مشتریان خود برای غلبه بر چالش های داخلی باید رفع کنند: نمایش نمادین دکتر جکیل و آقای هاید در کاوش رابرت لوئیس استیونسون از جنبه “خوب” و “شر” ما.

این تصویر شخصیتی دوتایی را به تصویر کشید که از نظر ذاتی خوب بود ، اما قادر به شیطانی غیر قابل توضیح بود. جکیل قهرمان بود ، هاید شرور بود، اغلب اوقات، مشتریان برای یافتن راههای کمک به از بین بردن آن جنبه تاریک به ما مراجعه می کنند اما اگر به شکلی دیگر به آن نگاه کنیم چه می کنیم؟

برداشتن ماسک و نور دادن به کل شخص

جوزف کمبل در کتاب “قهرمان با هزار چهره” مفهوم ماسک را در کاوش “مونومیت” شناسایی کرد. نظریه وی – اوج تحقیق در مورد مفاهیم یونگ ، فروید ، اساطیر یونان و دین – در تعداد بیشماری رمان و فیلم مشهور بازی شده است. زیرا هنر تا حدی از زندگی تقلید می کند.

آنها در شخصیت های خیالی مانند فرودو بگینز ، هری پاتر ، لوک اسکای واکر ، دوروتی … همه شخصیت هایی که در شرایط افراطی قرار می گیرند و دشمنان خود را با عصاهای جادویی ، اکسیرها ، چراغ های روشنایی تسخیر می کنند ، نشان داده است. آنها تلاش خود را به پایان می رسانند و به نوعی گالوانیزه به زندگی سابق خود ادامه می‌دهند.

چالش ما به عنوان مشاور این است که به مردم کمک کنیم بفهمند که این روایت ها خیالی است  اما معتبر است. چون بعضی اوقات همه ما مثل این که درام واقعی است رفتار می کنیم و فراموش می کنیم که داستان خود را می سازیم.

دادن اجازه به مشتری هایمان برای برداشتن ماسک و نشان دادن کل خود آنها – خود سایه آنها ، کلید یافتن کل افراد است.

یکی از سوالاتی که من معمولاً از مشتری هایم می پرسم این است: “چه رویایی یا هدفی را ترک کرده اید؟” این ضعفی را که آنها در خود درک می کنند روشن می کند … و شما می توانید دلایلی را که آنها از آن خواب رها کرده اند کشف کنید. به احتمال زیاد ، آنها به ترس و وحشتی کشیده شده بودند که از طرف تاریک آنها ناشی شده بود.

بهترین ابرقهرمان ها یک یار جانبی دارند

اینجا جایی است که می توان روایت را تغییر داد. اگر ما یاد نگیریم که به طور واقعی سایه خود را با حتی یک فرد قابل اعتماد به اشتراک بگذاریم باعث می شود که زندگی خود را با یک کشوی پر از ماسک زندگی کنیم.

خود سایه شما بخشی از شماست ، حتی وقتی خورشید نمی درخشد. پذیرفتن اینکه افکار “تاریکی” که حمل می کنید ضعف نیستند ، می تواند به شما کمک کند تا تمام خود را در آغوش بگیرید.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط