کارت‌های بانکی اتباع خارجی با کارت اقامت معتبر، صادر و تمدید می شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: اتباع خارجی دارای مدارک معتبر می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

به گزارش رصد روز ، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی گفت: با توجه به مشکلات پناهندگان در خصوص استفاده از کارت‌های عابر بانک و خدمات الکترونیکی، با پیگیری‌های متعدد و جلسات کارشناسی با دستگاه‌های ذیربط ازجمله بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، موضوع معتبر بودن کارت بانک‌های اتباع خارجی برای ان دسته از اتباعی که دارای مدارک اقامتی معتبر می‌باشند به کل بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص مدارک شناسایی معتبر اظهار داشت: اتباع خارجی که مدارک آمایش صادره توسط وزارت کشور مشروط به معتبر بودن آن، شامل کارت آمایش ۱۵، کارت هویت ۱۴ و همچنین گذرنامه با روادید و با پروانه اقامت معتبر، دفترچه اقامت صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شرط دارابودن مجوز اقامت‌معتبر، دفترچه اقامت ویژه صادره از سوی ناجا به شرط دارا بودن مجوز اقامت معتبر و همچنین دفترچه پناهندگی صادره از سوی ناجا به شرط دارا بودن اعتبار را داشته باشند، مشمول صدور و تمدید کارت‌های بانکی هستند.

به گزارش ایرنا، سه میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند که از این تعداد یک و نیم میلیون رسمی و قانونی و نیمی هم به شکل غیررسمی ساکن هستند. مطابق قوانین بانک مرکزی و طبق قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه‌ای که به این منظور تدوین شده، خدمات بانکی به مهاجران به صورت محدود ارائه می‌شود. تا کنون برای افرادی که دارای کارت آمایش‌ بودند کارت الکترونیک بانکی صادر نمی‌شد که این مسأله معضلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط