کاهش قیمت میوه‌های تابستانی در میادین میوه و تره بار

قیمت ۲ میوه پرطرفدار تابستانی در میادین کاهش یافت.

به گزارش رصد روز، طی هفته جاری بعضی از میوه‌های تابستانی در میادین میوه و تره بار کاهش قیمت داشتند که شاخص‌ترین آن‌ها گیلاس و انگور یاقوتی بود. گیلاس بیش از ۲۰درصد ارزان شد و قیمت آن براساس نرخنامه میادین حالا به ۳۵هزار تومان رسیده است.

این درحالی است که در مغازه‌های میوه‌فروشی قیمت انواع تکدانه و ممتاز این میوه بین ۵۰ تا ۶۰هزار تومان است. این اختلاف قیمت تنها در میوه‌های تابستانی نیست و در سایر میوه‌ها و سبزی و صیفی هم بین ۲۰تا بیش از ۵۰درصد تفاوت بین نرخ‌های مغازه و میدان دیده می‌شود که در جدول پیوست این مطلب مواردی از آن درج شده است.

هم‌اکنون براساس آخرین نرخنامه میادین میوه و تره‌بار، هر کیلو توت‌فرنگی ۳۱هزار تومان، آلبالوی رسمی و آلبالوی پیوندی ۲۳هزارو۵۰۰، زردآلو ممتاز ۴۲هزار تومان، زردآلوی درجه یک ۳۰هزار تومان، سیب گلاب ۱۸هزار تومان، گیلاس تکدانه ۳۹هزارو۵۰۰، گیلاس سیاه و ممتاز ۳۵هزار تومان، سایر انواع گیلاس ۲۶هزار تومان، انواع هلو ۱۹هزار و ۸۰۰، انواع آلو ۲۲هزار و ۵۰۰ و انواع شلیل و شبرنگ ۲۱هزار تومان به فروش می‌رسد.

در میان میوه‌های نورس، گیلاس و انگور کاهش قیمت داشتند که گیلاس ۷هزار تومان ارزان شد و قیمت آن از ۴۲هزار تومان هفته گذشته به ۳۵هزار تومان رسید. انگور هم در طول چند روز گذشته حدود ۲هزار تومان کاهش قیمت داشت و از ۲۱هزار تومان به ۱۹هزار و ۸۰۰تومان رسید.

گرچه گرمی بازار نوبرانه‌های تابستانی جایی برای میوه‌های گرمسیری وارداتی باقی نمی‌گذارد، ولی آن دسته از افرادی که طرفدار این میوه‌ها هستند نیز در میادین فرصت خرید به‌صرفه‌تر فراهم است. از میان میوه‌های وارداتی موز بین ۲۱هزارو۵۰۰ تا ۲۴هزارو۵۰۰ تومان قیمت دارد و انبه و نارگیل به‌ترتیب ۴۴ و ۲۹هزار تومان قیمت خورده‌اند.

قیمت موز در میوه‌فروشی‌های سطح شهر ۲۷هزار تومان و نارگیل حدود ۵۰هزار تومان است. هر عدد انبه متوسط هم در میوه‌فروشی‌ها بین ۲۵ تا ۳۰هزار تومان قیمت دارد و یک کیلو انبه کمتر از ۸۰هزار تومان نیست.

جدول

همشهری آنلاین

مطالب مرتبط