کاهش ۲۱۰ درصدی سود هر سهم بانک ملت

این بانک که محمد بیگدلی مدیریت آن را برعهده دارد در پایان سال 98 هزینه مطالبات مشکوک الوصول خود را 37 درصد رو به افزایش می بیند. هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک ملت در سال 98 به 97.113 میلیارد ریال رسید که نسبت به سال 97 که 70.845 میلیارد...

به گزارش رصد روز ، بانک ملت از جمله بزرگترین بانکهای خصوصی کشور است که علیرغم حضور موفق در بازار سرمایه در بررسی صورتهای مالی خود مواردی را نشان می دهد که می تواند قابل توجه سهامداران آن باشد.

این بانک که محمد بیگدلی مدیریت آن را برعهده دارد در پایان سال ۹۸ هزینه مطالبات مشکوک الوصول خود را ۳۷ درصد رو به افزایش می بیند. هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک ملت در سال ۹۸ به ۹۷.۱۱۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۹۷ که ۷۰.۸۴۵ میلیارد ریال بود افزایش قابل توجه نشان داد.

بیشتر بخوانید…

ابهام در پتروشیمی امیرکبیر

زمان ورود و قیمت واکسن کرونا در کشور

افت تولید در ایران خودرو

اما چیزی که در مورد بانک ملت نگران کننده به نظر می رسد کاهش ۲۱۰ درصدی سود هر سهم است که در کنار ریزش ۳۴۳ درصدی سود سهام پرداختنی در پایان سال ۹۸ برای سهامداران اتفاق خوشایندی نبود. محمد بیگدلی و مدیران بانک ملت که در سال ۹۸ بیش از ۱۲۸ میلیارد ریال برای بانک ملت هزینه تبلیغات داشته اند در پایان این سال سود هر سهم بانک را از ۲.۸۷۳ ریال در ۹۷ را به ۹۲۵ ریال کاهشی می بینند.

این بانک در سال ۹۸ با کاهش ۲۰۷ درصدی سود خالص نیز روبرو بود. سود خالص ملتی ها در سال ۹۸ به ۴۵.۱۷۷ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال ۹۷ که ۱۳۸.۷۹۷ میلیارد ریال بود کاهش چشمگیری داشت.

افزایش بدهی های بانک ملت باعث شد تا این بانک در سال ۹۸ معادل ۹۰ درصد از دارائیهایش بدهی داشته باشد.

بانکها و بیمه ها دو بال اقتصادی کشور هستند که می توانند در مسیر تحول اقتصادی کشور اثر قابل قبول داشته باشند. هرچند که به گفته بسیاری از کارشناسان نظام بانکی کشور نیازمند اصلاحات اساسی است اما باید اذعان کرد سیاست گذاری داخلی بانکها نیز باید در رویکرد تحول قرار گیرد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار