کسب دو عنوان نخست در دو رشته مهم بیمه ای توسط بیمه آسیا 

بیمه آسیا در پایان 12 ماهه 1402 با صدور 15 هزار و 424 میلیارد ریال حق بیمه در رشته باربری و 10 هزار و 753 میلیارد ریال در رشته مسئولیت با فاصله زیاد نسبت به سایر شرکتهای بیمه ای در جایگاه نخست از این حیث ایستاد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، یکی از نقدهایی که در چندسال گذشته همواره به صنعت بیمه کشور وارد بوده تمایل بیش از حد شرکتهای بیمه ای برای صدور بیمه نامه های شخص ثالث و بیمه بدنه است که ظرفیتهای موجود در صنعت بیمه را محدود کرده و تولید محصولات جدید در سایه هزینه های صدور این بیمه نامه ها با چالش روبرو شده که این موضوع افزایش ضریب نفوذ بیمه را با تهدید جدی مواجه می کند. به عبارت دیگر رقابت محدود شرکتهای بیمه ای در حوزه ای  محدود عملاً بارش ایده و طراحی را با کمبود مواجه می کند و این موضوع با توجه به رقابت روز افزون شرکتهای بیمه در آسیا و جهان خوشایند نیست.

قرارگیری بیمه آسیا در رتبه نخست صدور بیمه نامه های مسئولیت و باربری

بیمه آسیا با درک درست این مسئله و با مدیریت صدور بیمه نامه ها در بخشهای مختلف تلاش کرده تا خلاً موجود در صنعت بیمه کشور را مرتفع و بیمه گذاران و شرکت های مختلف را از این حیث بهره مند کند. تلاش مدیریت بیمه آسیا موجب شده تا پرتفوی صدور بیمه نامه های این شرکت از تعادل خوبی برخوردار شود و ضمن حضور قدرتمند در عرصه رقابت با سیار شرکتها برخی از چالشهای مهم صنعت بیمه نیز کمتر شده تا اطمینان خاطر بیشتری نسبت به فعالیت شرکتهای بیمه ای حاصل شود.

بیمه آسیا که در حال حاضر دومین شرکت برتر بیمه ای در بخش خصوصیست در پایان سال گذشته کارنامه ای قابل قبول از خود بجا گذاشت که در آن شاهد ثبت شاخص هایی هستیم که می تواند گره از برخی از مسائل مغفول در صنعت بیمه را باز کند و مسیر جدیدی در چشم انداز عملیات بیمه گری در کشور باشد.

صدور بیش از ۲۹۴ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال حق بیمه در ۱۲ ماهه سال گذشته و ثبت تراز ۱۱۲ هزار و ۶۰۷ میلیارد ریالی و رشد قابل توجه نسبت یه سال ۱۴۰۱ علاوه بر اینکه مسئله سهامداری در این شرکت را تسهیل میکند بلکه ظرفیتهای بنیادی آن را یادآور می شود.

بررسی ها نشان می دهد که بیمه آسیا در بخش بیمه های مسئولیت و باربری در جایگاه نخست شرکتهای بیمه ای بخش خصوصی قر ار دارد و سایر شرکتها با اختلاف در  رتبه های بعدی دیده می شوند.

ناگفته پیداست که بیمه های باربری با توجه به تغییر وضعیت مبادلات و تجارت جهانی و ضریب خسارت منطقی می تواند آورده خوبی برای شرکتهای بیمه ای به همراه داشته باشد بطوریکه سابقه این بیمه نامه ها به سده های قبل باز می گردد.

بیمه باربری و حمل و نقل کالا (زمینی، دریایی و هوایی) ‌بیمه‌ای‌ است‌ که‌ به موجب‌ آن‌ ‌بیمه‌گر در مقابل‌ دریافت حق‌ بیـمه‌ ‌از ‌بیمه‌گذار متعهد‌ می‌شود درصورتی‌که در جریان‌ حمل‌ کالا از نقطه‌ای‌ (مبدأ حمل‌ کالا) به‌ نقطه دیگر (مقصد حمل‌ کالا)، در اثر وقوع‌ خطرهای‌ موضوع‌ بیمه‌ کالا تلف‌ شده‌ و یا دچار خسارت شود و یا ‌بیمه‌گذار هزینه‌هایی در رابطه‌ با این‌ خطرات ‌متحمل‌ شود، تمام خسارت‌های وارد را جبران‌ نماید. علاوه‌‌براین‌ در بعضی‌ موارد زیان‌ وارده‌ به ‌اشخاص‌ ثالث‌ نیز از طریق‌ این‌ بیمه‌ جبران‌‌ می‌شود.

بیمه آسیا در پایان اسفند سال گذشته با صدور بیش از ۱۵ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال حق بیمه در بخش باربری در رتبه نخست شرکتهای بیمه ای بخش خصوصی قرار گرفت.

از طرفی افزایش اتفاقات غیرمترفبه طی چندسال گذشته اهمیت بیش از حد بیمه های مسئولیت را آشکار می کند که می تواند فرصت مناسبی برای تبیین و لزوم استفاده از پوشش های بیمه ای در این خصوص باشد و بیمه نامه های مسئولیت با چتر مناسب و پوشش های حرفه ای خسارات ناشی از این اتفاقات را به حداقل ممکن می رساند. در واقع بیمه نامه های مسئولیت مصداق پیشگیری بهتر از درمان است که نباید از اهمیت و لزوم آن ساده گذشت.

بیمه مسئولیت، بیمه تعهد بیمه‌گذار در برابر خسارات وارد به اشخاص دیگر است. بیمه‌گذاران با استفاده از تسهیلات و شرایط این بیمه‌نامه، تعهدات خود را در قبال دیگران بیمه می‌کنند.

بیمه آسیا طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال حق بیمه در این بخش صادر کرد تا مانند بیمه های باربری در این بخش نیز جایگاه نخست را از آن خود کند.

ریل سیاستگذاری و درک درست اهمیت چنین بیمه نامه هایی را باید از منظر شناسایی ریسک ها و فرصت ها در بیمه آسیا دید و از آن به عنوان سرمشق صنعت بیمه یاد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار