کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ استمرار بارش باران در برخی نقاط

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: طی امروز و فردا دما در مناطق نیمه شمالی ۵ تا ۶ درجه کاهش دارد و تا دوشنبه این وضعیت در نیمه شمالی حاکم است.

به گزارش رصد روز، مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی از بارش باران در برخی نقاط خبر داد و گفت: طی ۲ تا ۳ روز آینده در مناطق شمالی کشور همچون استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران و قسمت‌های شرقی گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و راستای البرز بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

او افزود: طی امروز و فردا دما در مناطق نیمه شمالی ۵ تا ۶ درجه کاهش دارد و تا دوشنبه این وضعیت در نیمه شمالی حاکم است.

حقیقت با اشاره به اینکه در اکثر نقاط کشور پدیده خاصی نداریم، بیان کرد: در مابقی نقاط کشور جز مناطق جنوبی که وزش باد انتظار می‌رود، پدیده خاصی نداریم که با این وجود به کشاورزان مناطق جنوبی توصیه می‌شود که از گرده افشانی نخیلات در ساعات بعدازظهر اجتناب کنند.

مدیر کل هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، آبیاری در نخیلات خرما مرتب انجام شود.

او در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: گلخانه داران مناطق جنوبی به ویژه خوزستان و بوشهر مراقبت از سازه‌های گلخانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند، همچنین کشاورزان مناطق شمالی تا روز دوشنبه از هرگونه محلول پاشی و سم پاشی اجتناب کنند.

به گفته حقیقت، با توجه به احتمال بارش‌های رگباری، کندوداران مناطق شمالی مراقب آبگرفتگی کندوها باشند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: عشایر نیمه جنوبی به ویژه زاگرس از کوچ  زودهنگام جلوگیری و همواره مطابق برنامه کوچ ابلاغی حرکت کنند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار