گام جدید سرمد به سمت ثروت‌سازی و سود بیشتر

با ثبت نهایی افزایش سرمایه بیمه سرمد، راه برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار بیمه، افزایش سهم نگهداری، ثروت‌سازی و البته شناسایی سود بیشتر برای سهامداران هموار شده و این تازه آغاز یک حرکت جدید خواهد بود. سید محمد مهدی بهشتی‌نژاد، مدی...

با ثبت نهایی افزایش سرمایه بیمه سرمد، راه برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار بیمه، افزایش سهم نگهداری، ثروت‌سازی و البته شناسایی سود بیشتر برای سهامداران هموار شده و این تازه آغاز یک حرکت جدید خواهد بود. سید محمد مهدی بهشتی‌نژاد، مدیرعامل سرمد ماموریت دارد تا با نوسازی ساختارهای مالی و فنی و همچنین تقویت همگرایی و همدلی در درون خانه سرمد، سهامداران را ترغیب کند تا به فکر افزایش سرمایه جدید این بار از محل آورده نقدی باشند.

به گزارش رصد روز،افزایش سرمایه بیمه سرمد در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در ۱۴ آذرماه امسال به تایید سهامداران رسید و ۲۸ دی‌ماه هیات مدیره شرکت در یک شفاف‌سازی آشکار اعلام کرد که مجوزهای لازم از بیمه مرکزی اخذ و مدارک و مستندات به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شده است.

حالا این شرکت رسما از ثبت نهایی افزایش سرمایه رونمایی کرده و مدیرعامل سرمد مصمم است با رسیدن سرمایه ۶۷۶ میلیارد تومان، اصلاحات را به تدریج در این شرکت کلید بزند و در نخستین هدف رسیدن به سهم ۲ درصدی از بازار بیمه با نقش آفرینی شبکه فروش و نمایندگان خواهد بود. افزایش سرمایه شرکت یادشده که ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده از محل تجددید ارزیابی دارایی‌ها انجام شده و بی‌تردید با توجه به عبور بیمه سرمد از حاشیه‌ها و ثمره ثبات و آرامش یک سال اخیر، برای بالانشینی و سودسازی و ثروت‌آفرینی بیشتر نیاز به یک شارژ سرمایه متمایز دارد.

بهشتی‌نژاد در مقام سکاندار بیمه سرمد با قدردانی از تلاش یعقوب رشنوادی، مدیرعامل پیشین سرمد، در جدید‌ترین اظهارنظر گفته است: عملکرد شرکت در جذب پرتفوی موفقیت‌آمیز بوده، اما این کافی نیست و باید روند موفقیت شرکت ادامه پیدا کند و تلاش کنیم تمرکزمان را بر روی اهدافمان حفظ کنیم. او با بیان اینکه شرکت بیمه سرمد در مسیر خوبی قرار گرفته، تاکید دارد: باید با تمرکز بر حرفه‌ای‌گرایی و برنامه‌محوری، این موفقیت‌ها را تداوم بخشیم.

او که از زمان پذیرش مسئولیت بیمه سرمد، کمتر سخن گفته و بیشتر در حال ارزیابی و برنامه ریزی برای آینده است، از این جهت همه در انتظار رونمایی از برنامه‌ها و تغییرات احتمالی برای ورود این شرکت به دهه دوم حیات یعنی دهه بلوغ و پیشرفت هستند چه اینکه بیمه سرمد به عنوان جوان‌ترین شرکت بیمه‌ای در بین ۸ شرکت برتر صنعت بیمه کشور، اکنون در حال ورود به دوره تازه‌ای از بلوغ و البته ثبات است و به نظر می‌رسد سیاست راهبردی آینده علاوه بر تقویت رضایت بیمه‌گذاران و سهامداران ، جذب مشتریان جدید و تقویت شبکه فروش و نوسازی ساختار مالی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری، بیمه‌گری حرفه‌ای و حرکت با برنامه باشد. مسیری روشن که ضامن سودسازی و ثروت‌آفرینی خواهد بود.

اثر مثبت بر سودآوری و قدرت رقابت سرمد
با ثبت نهایی افزایش سرمایه بیمه سرمد، انتظار می‌رود با بهبود توانگری مالی و افزایش قدرت در بازار، راه برای افزایش سود این شرکت و بهبود وضعیت بازده سهام را هموارتر شود و با در نظر گرفتن ترکیب سهامداران و آینده نگری آنها، آنچه ترسیم کننده افق روشن بیمه سرمد است، اعتماد سهامداران به برنامه‌ها و تغییرات آینده خواهد بود. چه اینکه هرچند با افزایش سرمایه ثبت شده، سرمد بر اساس مقررات و دستور‌العمل‌های بیمه مرکزی می‌تواند سهم نگهداری و قبولی حق بیمه را افزایش دهد اما در حرکت به سمت اهداف تاخیر جایز نیست.

بهشتی‌نژاد به نظر با برنامه روشن به بیمه سرمد آمده و تلاش دارد با تکیه بر اعتماد سهامداران و اتحاد مدیران و کارشناسان، این شرکت را روی ریل جدید قرار دهد و البته این ریل‌گذاری نیاز به تزریق نقدینگی دارد و در گام بعدی او می‌خواهد افزایش سرمایه تا مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی را محقق سازد. تصمیمی که پس از تعیین هیات مدیره جدید سرمد در سوم اسفندماه کلید زده خواهد شد و و انتظار می‌رود که بهار سال آینده سرمایه سرمد به رقم یادشده برسد.

دهه بلوغ و پیشرفت سرمد
بیمه سرمد که آبان سال آینده ۱۰ سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت، دهه دوم حیات خود را با چاشنی بلوغ و پیشرفت شروع خواهد کرد، چه اینکه با پشت سرگذاشتن زیان ۲۳۵ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ اکنون و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده به سود رسیده است. بنابراین نخستین پیامد مثبت افزایش سرمایه بیمه سرمد، صفر شدن زیان انباشته به ارث رسیده از گذشته خواهد بود و انتظار می‌رود که در پایان سال جاری و یا بهار سال آینده با زیان انباشته خداحافظی کند.

این گزارش نشان می‌دهد: سهم نگهداری بیمه سرمد در ۹ ماه نخست امسال رشدی ۸۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده و به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۳۱ درصد بیشتر از کل سال گذشته و زیان عملیاتی ۳۵۵ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ در پایان آذر سال جاری به سود عملیاتی ۳.۸ میلیارد تومانی تبدیل شده که علت این تغییر مهم را می‌توان در افزایش درآمد از محل سرمایه‌گذاری‌ها و حق بیمه سهم نگهداری و البته کنترل و مدیریت خسارت‌های پرداختی جستجو کرد.

جهت یابی سرمایه‌گذاری سرمد
یکی از اولویت‌های احتمالی بیمه سرمد در دوران جدید مدیریتی را شاید بتوان تدوین یک استراتژی متمایز متناسب با شرایط بازار بیمه و البته اقتصاد ایران در دهه دوم حیات این بیمه گر دانست و از این جهت به احتمال زیاد این استراتژی که اساس آن بر استحکام ساختار مالی، تحولات فناورانه جهت بهبود کیفیت خدمات به بیمه گذاران و متنوع سازی روش‌های درآمدزایی و سودسازی استوار خواهد شد، پیام‌آور جهت گیری‌ها و برنامه‌های تازه از ابتدای سال آینده است. تغییری که سنگ بنای آن در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ گذاشته خواهد شد و انتظار می‌رود بهشتی‌نژاد از آنها رونمایی کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار