گردشگری در جهت خلاف قانون + اسناد

نقدشوندگی ناکافی وثایق و تبدیل و تمدید تسهیلات معوق بدون شک یکی از پر رنگ ترین ابهامات بانک گردشگری در پایان سال 98 بود

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نقدشوندگی ناکافی وثایق و تبدیل و تمدید تسهیلات معوق بدون شک یکی از پر رنگ ترین ابهامات بانک گردشگری در پایان سال ۹۸ بود. هرچند که در گزارشی مجزا به این موضوع پرداخته شد ( اینجا بخوانید ) اما هنوز پاسخی از سمت بانک جهت این موضوع دریافت نشده است. مسئله ای که  اعتبارسنجی و نحوه اعطای تسهیلات به اشخاص مرتبط را زیر سؤال می برد. در پایان شش ماهه سال جاری نیز با رقم ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرجاری این بانک روبرو هستیم که می تواند به ابهامات نحوه اعطای تسهیلات اضافه کند.

 

 

بدون شک موضوع تسهیلات غیرجاری متأسفانه در نظام بانکی ما تبدیل به امری عادی شده اما وقتی با مجموعه روبرو هستیم که پیشتر ابهامی قابل توجه را با خود به همراه دارد باید دقت بیشتری روی آن داشت.

 

سرمایه گذاری و انبوه سازی میکاکیش ، شرکت برجهای میکاکیش ، پروژه های ماندگار یش ، کوثر ناب خراسان رضوی ، آریا کابل فدک ، آسان خودرو ، جیل ران موتور ، اطلس خودرو ، ایده گستر عاصف ، بنا گستر عاصف ، بناگستر کرانه ، نگین تجارت راهبرد ، کیش تاپ رکورد و ایرانیان اطلس از جمله شرکتهایی هستند که طبق آخرین صورتهای مالی بانک گردشگری تمام یا بخشی از تسهیلاتشان به صورت غیرجاریست که در گزارشات بعدی جزئیات بیشتری از آنها را خواهیم گفت.

 

جدا از این موضوع باید به تعداد اعضای هیئت مدیره بانک گردشگری نیز دقت کرد. ناگفته پیداشت که تعداد اعضای هیئت مدیره هرگز نباید زوج باشد این موضوع بدون شک برای همه آشکار است اما موضوع اینجاست که چرا باید در یک مجموعه مالی که این موضوع می تواند روی تصمیمات اتخاذ شده تأثیر مهمی بگذارد باید شاهدش باشیم.

 

 

در ماده ۱۰۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت جای هیچ گونه چون و چرایی در این رابطه برجای نمی گذارد. مقرره مزبور پنج عضو را حداقل تعداد برای ترکیب هیئت مدیره در شرکت سهامی عام معین ساخته و راجع به حداکثر سکوت نموده است.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار