گزارش پایان بورس امروز شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ / افت ۱۵ هزار واحدی شاخص کل

گزارش پایان بورس امروز شنبه 9 مهر 1401، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند کاملا کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 15 هزار و 684 واحدی به رقم یک میلیون و 330 هزار و 878 واحد رسید.

به گزارش رصد روز، گزارش پایان بورس امروز شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند کاملا کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۵ هزار و ۶۸۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۷۸ واحد رسید.

گزارش پایان بورس امروز شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۶۳۶۰ واحد به رقم ۳۸۶ هزار و ۱۳۷ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۵.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۱۹۴ میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۱ درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶ درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱.۷ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۵۶ صدم درصد افت کرد.

بورس امروز 9 مهر 1401

امروز نماد پتروشیمی خلیج فارس یک تنه بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، شستا و ایران‌خودرو، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۹۷ واحد عقب‌نشینی به رقم ۱۸ هزار و ۱۶۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران ۹۸۷ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه در فرابورس ۳۳۹ هزار میلیارد تومان شد، معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۴۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۴۰۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نقشه بورس امروز 9 مهر 1401

امروز نماد معاملاتی نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی تندگویان، فرابورس ایران و سنگ گهر زمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

گرچه کارشناسان می‌گویند عمده سهام موجود در بازار به کف قیمت و ارزندگی رسیده‌اند اما در عین حال نباید این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کردند که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و حتما باید با تحلیل همراه شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار