یارانه معیشتی امشب واریز می شود

بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی و نخستین مورد در دولت سیزدهم، ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش رصد روز، بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی و نخستین مورد در دولت سیزدهم، ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

این مرحله نیز همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

کسر نهمین قسط از وام کرونایی

گفتنی است، این ماه نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد

یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای پایانی این هفته باید یارانه معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شود. مبلغ این یارانه با توجه به تعداد اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

یارانه معیشتی بنزین باید در ساعت ۲۴ روز چهاشنبه ۱۰ شهریور واریز شود، ۱۰ روز بعد از انجام این واریزی دولت باید یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را واریز کند که مشمولان این یارانه ۷۸ میلیون نفر برآورد می‌شود.

اما در کنار واریز یارانه امکان قطع یارانه برخی از یارانه‌بگیران نیز وجود دارد. یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟

یارانه معیشتی بنزین

برای پرداخت یارانه معیشتی در پاییز سال ۹۸، وزارت کار شرایطی را اعلام کرد که خانوارها در صورت دارا بودن این شرایط مشمول دریافت یارانه می‌شدند. به نظر می‌رسد این شرایط همچنان پابرجاست.

الف) خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی.

ب) خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱٫۲ میلیارد تومان در تهران وکلان‌شهرها و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر شهرستان‌ها.

پ) خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان

ت) کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز.

ث) خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند.

ج) گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به‌مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

طبق اظهارات مدیران دولت دوازدهم، لیست کسانی که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند به‌روزرسانی می‌شود. در این به‌روزرسانی‌ها ممکن است فردی به علت شرایط بد معیشتی به لیست اضافه شود یا برعکس یارانه کسانی قطع شود.

یارانه نقدی

برای قطع یارانه افراد در تبصره ۱۴ قانون بودجه توضیحاتی آمده، براساس این تبصره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است سه دهک از یارانه‌بگیران را برای حذف از لیست یارانه نقدی شناسایی کند. این سه دهک به گفته مدیران سازمان برنامه و بودجه حدود ۲۰ میلیون نفر برآورد می‌شوند.

در واقع وزارت کار باید براساس شرایط معیشتی و مالی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؟ معمولا برای قطع یارانه معیارهایی از قبیل خودرو، حقوق اعضای خانوار، مسکن، نوع شغل و … در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین امکان حذف ۲۰ میلیون نفر از کسانی که یارانه نقدی می‌گیرند و یارانه بگیران معیشتی وجود دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط