از تراژدی تسهیلات غیرجاری تا نقض قانون در بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین من حیث مجموع از چندسال پیش تا کنون عملکرد مناسبی نداشته که ریشه این مشکلات را باید در سطوح مدیریتی و میزان اثرگذاری سیاستهای آن جستجو کرد. این بانک در نیمه نخست سال با کفایت سرمایه صفر اوضاع خوبی را سپری نمی کند اما در هم...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اکثر شهروندان برای دریافت تسهیلات به شعب بانکی مراجعه کرده اند در این بین شرایط دریافت تسهیلات و ضامن یا ضامنین گاهی آنقدر سخت می شود که برخی عطایش را به اقایش می بخشند. جدا از این تأخیر در پرداخت اقساط حتی در ایام کرونا موجب شد تا برخی از بانکها از حقوق ضامنین مبلغ اقساط را کسر کنند. عدم پرداخت دو سه قسط کافیست تا از طرف شعبه با فرد وام گیرنده یا ضامنینش تماس گرفته شود. اما نگاهی به تهسیلات غیرجاری برخی از بانکها ما را با این سؤال روبرو می کند که آیا قانون برای همه یکسان اجرا خواهد شد تا برخی ها از گارانتی خاصی در برابر قانون برخوردارند؟ بانک اقتصاد نوین از جمله بانکهائیست که حرف و حدیث در موردش زیادست اما چیزی که قصد پرداختن به آن را داریم در مورد مبلغ تسهیلات غیرجاری بانک علیرضا بلگوری است.

بانک اقتصاد نوین من حیث مجموع از چندسال پیش تا کنون عملکرد مناسبی نداشته که ریشه این مشکلات را باید در سطوح مدیریتی و میزان اثرگذاری سیاستهای آن جستجو کرد. این بانک در نیمه نخست سال با کفایت سرمایه صفر اوضاع خوبی را سپری نمی کند اما در همین شرایط می بینیم که مییزان تسهیلات غیرجاری آن به به بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال می رسد.

 

بانک اقتصاد نوین علیرضا بلگوری تسهیلات غیرجاری

 

عدم انتشار لیست اشخاص و شرکتهای مرتبط با تسهیلات کلان این بانک در صورتهای مالی جدید به شائبه های موجود دامن می زند و در ابتدا باید به این سؤال پاسخ داده شود که این تسهیلات در اختیار چه افراد یا شرکتهایی قرار گرفته که میزان تسهیلات غیرجاری بانک را به این مقدار رسانده؟

آیا کفایت سرمایه بیش از مرز هشدار اجازه چنین سوءمدیریتی را به بانک می دهد؟ علیرضا بلگوری به عنوان مدیرعامل اولین بانک خصوصی کشور از چنین وضعیتی اطلاع دارد؟ آیا در کنار رقم بالای تسهیلات غیرجاری بانک عدم انتشار لیست اشخاص مرتبط با تسهیلات کلان بانک ابهام جدی را برای بانک به وجود نمی آورد؟

منتظر پاسخ بانک اقتصاد نوین درباره دو مسئله مطرح شده درباره آن هستیم اما امیدواریم خیلی زود شاهد انتشار لیست تسهیلات کلان بانک باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

کارشناس ارشد علوم سیاسی معاون کسب و کار بانک اقتصاد نوین + سند

بانک اقتصاد نوین و هزار میلیارد تومانی که به سپرده گذاران پرداخت نشد

بانکهای دولتی بزرگترین چالش بانکداری دیجیتال !!!

 

مطالب مرتبط