افتضاح هواپیمایی قشم ایر در دنیا بی نظیر است / آیا خانواده خودتان را با این شرایط سوار می کردید؟

بعد از ماجرای هواپیمای اوکراینی که اشتباهات سهوی باعث بروز آن فاجعه شد افتضاح هواپیمایی قشم ایر در پرواز آبادان_مشهد هیچ توضیح و توجیهی ندارد.

به گزارش رصد روز ، افتضاح هواپیمایی قشم ایر در پرواز آبادان_مشهد باعث واکنش بسیاری از چهره ها به این موضوع شد در این پرواز همانطور که مشاهده می شود بیش از ۲۰ نفر سرپا ایستاده اند مسئله ای که علاوه بر رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی ایمنی پرواز را به مخاطره می اندازد در این زمینه توضیحات قشم ایر درباره رضایت این افراد جهت سوار شدن  هواپیما با این شرایط نیز بیشتر به یک تراژدی شباهت دارد زیرا امنیت مسافران که جزو موارد ایمنی پرواز است در نظر گرفته نشد. 
سؤالی که باید از مسئولان هواپیمایی قشم ایر پرسید این است که آیا خانواده خودتان را با این شرایط سوار هواپیما می کردید حتی اگر قضیه بسیار اورژانسی بود؟

افتضاح هواپیمایی قشم ایر

افتضاح هواپیمایی قشم ایر در پرواز آبادان_مشهد حالا می تواند تبعات دیگری برای کشور نیز به همراه داشته باشد. بعد از ماجرای هواپیمای اوکراینی که اشتباهات سهوی باعث بروز آن فاجعه شد حالا دیدن چنین صحنه هایی این ابهام را ایجاد می کند که چه توضیحی درباره عدم رعایت ساده ترین موارد پرواز وجود دارد و در کجای دنیا می توان نمونه ای مشابه را مثال زد که در آن مسافران اتوبوس وار پرواز کنند. در این شرایط اگر هواپیما دچار سانحه ای می شد اولین کسانی که جانشان به شدت در خطر بود همین افرادی هستند که سرپا ایستاده اند. جالب اینجاست که سخنگوی سازمان هواپیمایی این اتفاق را اینطور توضیح می دهد:”از آنجایی که مبدا این پرواز از خوزستان بوده است همه مسافران تست منفی کرونا داشتند، با این حال عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این پرواز مورد تذکر جدی قرار خواهد گرفت”.

قشم ایر نیز در اطلاعیه ای توضیح داد: هواپیمایی که برای این پرواز در نظر گرفته شد یک فروند ایرباس ۳۲۰ بود که ۶۰ درصد ظرفیت آن (طبق مصوبه ستاد ملی کرونا) تقریباً کمی بیش از ۸۰ نفر می‌شود و به همان تعداد هم بلیت به فروش رفته بود.

برای این نوع هواپیما، مشکل فنی ایجاد شد و یک فروند هواپیمای RJ (از خانواده هواپیماهای BAE) جایگزین که ۶۰ درصد ظرفیت آن (طبق مصوبه ستاد ملی کرونا)، حدود ۷۰ نفر است؛ از همین رو به مسافران مازاد پیشنهاد دادیم بلیت خود را لغو و وجه بلیت را پس بگیرند که تعدادی از مسافران به این کار رضایت دادند اما بقیه مسافرانی که بلیت خریداری کرده بودند، حاضر به لغو بلیت خود نشدند و اصرار داشتند که سوار هواپیما شوند.

به آنها هم توضیح داده شد که اگر این تعداد سوار هواپیما شوند ظرفیت پرواز از قانون ۶۰ درصد، بالاتر می رود اما آنها رضایت کامل داشتند.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار