خداحافظی غلامرضا تاجگردون با مجلس

102 رأی موافق ، 128 رأی مخالف و 21 رأی ممتنع پایان کار غلامرضا تاجگردون در مجلس یازدهم را اعلام نمود تا پس از 20 سال تاجگردون اولین نماینده ای باشد که اعتبارنامه اش به تأئید نرسید. 

به گزارش رصد روز ، بعد از ۲۰ سال مجلس یازدهم شورای اسلامی دست به رد اعتبارنامه یکی از منتخبان زد. غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران که قبل از شروع انتخابات مجلس حرف و حدیث در موردش زیاد بود در نهایت بعد از پیروزی در انتخابات اعتبارنامه اش که در شعبه تأئید شده بود با رأی نمایندگان به کمیسیون تحقیق رفت و در نهایت امروز در صحن علنی مجلس اعلام شد که کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تاجگردون را تأئید کرده است.

با اعلام این موضوع امیرحسین قاضی زاده هاشمی که امروز ریاست مجلس را برعهده داشت با به رأی گذاشتن موافقت یا مخالفت نمایندگان در تصویب رأی کمیسیون تحقیق فضای عجیبی را در مجلس به وجود آورد. تا جاییکه تصویب کمیسیون ویژه تولید ملی و حمایت از کسب و کار تحت الشعاع این مسئله قرار گرفت که با تذکر نمایندگان همراه بود.

بیشتر بخوانید…

چهار وزارتخانه ۶۷ سازمان تابعه دارند

تعداد معاملات مسکن در تهران چگونه بود؟

افزایش ۱۱۹ درصدی شاخص تورم در ایران طی ۶ سال

۱۰۲ رأی موافق ، ۱۲۸ رأی مخالف و ۲۱ رأی ممتنع پایان کار غلامرضا تاجگردون در مجلس یازدهم را اعلام نمود تا پس از ۲۰ سال تاجگردون اولین نماینده ای باشد که اعتبارنامه اش به تأئید نرسید.

ماده ۳۲- چنانچه کمیسیون تحقیق، اعتبارنامه رد شده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تأیید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد و در صورتی که نظر کمیسیون مبنی بر رد اعتبارنامه باشد گزارش آن حداکثر به مدت پانزده دقیقه در مجلس مطرح و ادله رد اعتبارنامه ارائه می‌شود. نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش توسط کمیسیون رد شده است حداکثر به مدت سی دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند، ضمن اینکه می‌تواند بخشی از وقت خود را حداکثر به دو نفر از نمایندگان واگذار کند، سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می‌شود، چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد، رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می‌کند.

مطالب مرتبط