درخواست عجیب روسیه از اوکراین / نقشه امریکا برای پارلمان روسیه

روسیه امیدوار است که دستاوردهای بیشتری در میدان نبرد، به ویژه در شرق و در ماریوپول به دست آورد. دولت پوتین از اوکراین خواستار واگذاری این مناطق به جدایی طلبان مورد حمایت روسیه است.

به گزارش رصد روز ، جو بایدن روز چهارشنبه برای یک نشست اضطراری ناتو به اروپا پرواز کرد، این اولین سفر رئیس جمهور آمریکا به خارج از کشور از زمان حمله روسیه به اوکراین است. با گذشت چهار هفته از جنگی که یک چهارم از جمعیت ۴۴ میلیونی اوکراین را از خانه های خود بیرون رانده است، روسیه نتوانسته یک شهر بزرگ اوکراین را تصرف کند، در حالی که تحریم های غرب آن را از اقتصاد جهانی طرد کرده است.

نیروهای روسیه متحمل خسارات سنگینی شده اند و حداقل یک هفته در اکثر جبهه ها به دلیل مشکلات تدارکاتی و مقاومت شدید اوکراین متوقف شده اند و در آنچه کشورهای غربی می گویند تلاش برای تصرف کیف و سرنگونی سریع دولت شکست خورده اند.

مسکو می گوید که “عملیات نظامی ویژه” خود را برای خلع سلاح همسایه خود برنامه ریزی خواهد کرد.

این کشور هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند، اما به تاکتیک های محاصره و بمباران شهرها روی آورده است که این موضوع باعث ویرانی گسترده و کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شده است.

ماریوپل، بندر جنوبی اوکراین است که به طور کامل توسط نیروهای روسی محاصره شده است، جایی که صدها هزار نفر از روزهای آغازین جنگ، در زیر بمباران مداوم و با بیشترین چالش ها در حال مقاومت هستند.

بیش از یک هفته است که هیچ روزنامه نگاری قادر به گزارش از داخل مناطق تحت کنترل اوکراین نبوده است، در این مدت مقامات اوکراینی می گویند روسیه یک تئاتر و یک مدرسه هنری که به عنوان پناهگاه استفاده می شد را بمباران کرده و صدها نفر را زنده به گور کرده است. روسیه هدف قرار دادن این ساختمان ها را رد می کند.

بایدن که قرار است عصر چهارشنبه وارد شود، در یک نشست اضطراری در مقر ائتلاف نظامی غربی در بروکسل با رهبران ناتو و اروپا دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود رهبران این کشور تحریم‌های بیشتری را در روز پنجشنبه علیه روسیه اعمال کنند. منابع گفتند که بسته ایالات متحده شامل اقداماتی است که اعضای پارلمان روسیه را هدف قرار می دهد.

بایدن در این سفر همچنین از لهستان بازدید خواهد کرد که بیش از ۳.۵ میلیون پناهجوی اوکراینی را در خود جای داده و به عنوان مسیر اصلی برای تامین تسلیحات غرب به اوکراین است.

روسیه امیدوار است که دستاوردهای بیشتری در میدان نبرد، به ویژه در شرق و در ماریوپول به دست آورد. دولت پوتین از اوکراین خواستار واگذاری این مناطق به جدایی طلبان مورد حمایت روسیه است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط