رهاورد عجیب یک شرکت بیمه ای / سوغات مدیریت برای سهامداران!!!

پیشرفتهای صورت گرفته در محورهای اقتصادی صنایع مختلف در سال ۱۴۰۱ به زعم بسیاری از کارشناسان بیشتر به معجزه شباهت داشت. صنعت بیمه از جمله صنایعی است که رقابت تنگاتنگ شرکتهایش در یکی از سخت ترین سالهای اقتصادی کشور نتایجی غیرقابل پیش بینی را...

پیشرفتهای صورت گرفته در محورهای اقتصادی صنایع مختلف در سال ۱۴۰۱ به زعم بسیاری از کارشناسان بیشتر به معجزه شباهت داشت. صنعت بیمه از جمله صنایعی است که رقابت تنگاتنگ شرکتهایش در یکی از سخت ترین سالهای اقتصادی کشور نتایجی غیرقابل پیش بینی را رقم زد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، بیمه پارسیان اگرچه در بین شرکتهای فعال در صنعت بیمه همواره یکی از برترین ها در بخشهای مخنلف بوده اما کسب دستاوردهای مهم در سال تورمی ۱۴۰۱ یقیناً نیازمند نقشه راهی است که در آن جدا از تعریف اهداف شرکت انتفاع سهامداران نیز در نظر گرفته شود که این مسئله در سیاستهای اتخاذ شده بیمه پارسیان به وضوح قابل مشاهده است.

بیستمین سال حضور بیمه پارسیان در صنعت بیمه  که سودآوری را یکی از مهم ترین چشم اندازهای خود می بیند مقارن شد با جابجایی رکوردهای زیادی که در این گزارش به اهم آنها می پردازیم.

باید اذعان کرد سال تورمی ۱۴۰۱ هزینه های سربار زیادی را به همراه داشت. نوسانات نرخ دلار در چهارماهه اخیر، عدم ثابت بازار سرمایه در ۹ ماهه سال جاری، افزایش نرخ تورم، افزایش هرینه های تولید، کاهش تیراژ تولید در واحدهای صنعتی بزرگ خصوصاً در بخش معدنی و… همگی آثار عجیبی بر پیکره اقتصاد گذاشت و این موضوع به ویژه برای شرکتهای بیمه ای آثار قابل لمس زیادی داشت چرا که عمده تمرکز و نگرانی مدیران تولیدی در جایی بود که شاید در آن نمی شد از نتایج استفاده از محصولات مختلف بیمه ای چیزی گفت که قطعاً در این فضا سودسازی و فروش محصولات با چالش مهمی همراه بود.

با این حال میزان اعتماد و نتیجه گیری لایه های مختلف اقتصادی در بهره مندی از خدمات بیمه ای ورق بازی را برای شرکتهایی مانند بیمه پارسیان عوض و کام سهامداران را شیرین کرد.

پوکر بیمه پارسیان در شاخصهای مالی با دبل ۴۲۶ درصدی

بیمه پارسیان در ۹ ماهه امسال موفق شد حدود ۵ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال سود عملیاتی کسب کند که این مقدار در مقایسه با پایان سال قبل رشد ۴۲۶ درصد افزاش را ثبت کرد. سود خالص این شرکت بیمه ای نیز در همین بازه زمانی با افزایش ۴۲۶ درصدی به ۵ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال رسید. درآمدهای بیمه ای پارسیان نیز در ۹ ماهه امسال رقم ۳۹ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال را ثبت کرد که در مقایسه با پایان سال قبل رشد ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال رشد را نشان می دهد. شاید این هتریک را می شد بهترین نمایش بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۱ دید اما جابجایی رکورد صدوز بیمه نامه در دی ماه و ادامه روند موفقیت آمیز در این بخش در بهمن ماه خاطرنشان می کند که سهامداران بیمه پارسیان باید منتظر اتفاقات بهتری هم باشند. بیمه پارسیان در پایان سال قبل ۵۰ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد که این میزان پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ با رشد ۲۲ درصدی به ۶۱ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال رسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار