رکورد صدور بیمه نامه در بیمه پارسیان شکسته شد / عبور پر قدرت پارسیان از دستاورد سالهای گذشته

بیمه پارسیان در ده ماهه ۱۴۰۱ با صدور بیش از ۵۴ هزار و ۲۱ میلیارد ریال بیمه نامه رکورد صدور بیمه نامه خود را در سال قبل جابجا کرد.  به گزارش اختصاصی رصد روز، موضوع فروش بیمه نامه در صنعت بیمه دارای پیچیدگی هاییست که محل تأمین منابع مالی جه...

بیمه پارسیان در ده ماهه ۱۴۰۱ با صدور بیش از ۵۴ هزار و ۲۱ میلیارد ریال بیمه نامه رکورد صدور بیمه نامه خود را در سال قبل جابجا کرد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، موضوع فروش بیمه نامه در صنعت بیمه دارای پیچیدگی هاییست که محل تأمین منابع مالی جهت درآمدزایی را تنها از شاهراه تخصص و بهبود ارائه خدمات می گذراند. به عبارت دیگر مهمترین تفاوت درآمدزایی و یا فروش خدمات شرکتهای بیمه ای نسبت به سایر کارترهای اقتصادی کشور به موضوع آگاهی بخشی ارتباط دارد. متأسفانه باید اذعان کرد که علیرغم تلاشهای صورت گرفته در چندسال گذشته همچنان مسئله ضریب نفوذ بیمه در کشور با روندی کند همراه است که بخش مهمی از این مشکل را باید در فرهنگ سازی جستجو کرد.

هرچند که رقابت شاکله برتری شرکتها در فروش محصولات است اما مهمترین تمایز شرکتهای بیمه ای در فروش انواع محصولات نوع نگاه حاکم بر افراد جامعه نسبت به مقوله بیمه در شرایط اقتصادی فعلی است. صنعت بیمه برای گذار از این پیچ تاریخی نیازمند مطالعات گسترده ایست تا پتانسیل توسعه یکی از پردرآمدترین صنعت های دنیا در کشور تقویت شود. به بیانی ساده تر بیمه گزار چراهای زیادی را در خصوص خرید بیمه های عمر، مسئولیت، آتش سوزی، تکمیلی و….دارد و اقناع افراد در شرایطی که بسیاری صنعت بیمه را در مقیاس های کوچکی در نظر می گیرند کار دشواریست.

مهمترین توانایی شبکه فروش شرکتهای بیمه ای با توجه به ذات آینده نگری صنعت بیمه توجیه بیمه گزار در خصوص امتیاز استفاده از فلان محصول بیمه ایست که می تواند در سالهای بعدی نقش آفرینی قابل توجهی در سطح نقدینگی خانوار و پوشش مسائل احتمالی مانند بیماری، از کار افتادگی، فوت، نقص عضو و… داشته باشد و با توجه به اینکه برخی تصور می کنند که این محصول فعلا مورد نیاز نیست از خرید بیمه نامه های مرتبط با این موضوعات به سادگی عبور می کنند در حالیکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس مردم به صورت اجباری از بیمه های عمر استفاده می کنند.

با این توضیح مشخص می شود که افزایش سطح فروش بیمه نامه در شرکتهای بیمه ای نیازمند ساز و کار گسترده ایست که اولاً اعتماد و اطمینان افراد را جذب کرده و دوماً تمایز استفاده و عدم استفاده از محصولات بیمه ای را به درستی تبیین شده باشد.

رکورد بیمه پارسیان جابجا شد

بررسی ها نشان می دهد که بیمه پارسیان در ده ماهه سال جاری موفق به صدور بیش از ۵۴ هزار و ۲۱ میلیارد ریال بیمه نامه شده که ثبت این رقم با توجه به دستاورد سال های گذشته این شرکت بیمه ای قابل توجه است.

بنا به گزارشات مالی، شرکت بیمه پارسیان در پایان سال گذشته ۵۰ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد و در سال ۹۹ نیز ۳۷ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال بیمه نامه از این شرکت صادر شد. رقم صدور بیمه نامه در سال ۹۸ و ۹۷ در شرکت بیمه پارسیان به ترتیب ۲۸ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال و ۲۰ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال بود.

بنابراین بیمه پارسیان نه تنها در ده ماهه سال جاری موفق به شکستن رکورد صدور بیمه نامه در مجموع سال گذشته شد بلکه نشان داد ظرفیتهای توسعه ای قابل توجهی برای این شرکت تعریف شده که ثبت چنین رکوردی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ مؤید آنست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار