ریخت و پاش نجومی بیمه البرز / نهادهای نظارتی حساب کشی کنند + سند

بررسی ها نشان میدهد که بیمه البرز در فاصله سالهای ۹۹ تا سه ماهه سال جاری حدود ۴۲۲ میلیارد ریال هزینه تبلیغات کرده که این موضوع با توجه به اتفاقات اخیر جای بحث و نظارت جدی دارد و انتظار می رود همانطور که در خصوص یکی از شرکتهای خصوصی و لیست...

بررسی ها نشان میدهد که بیمه البرز در فاصله سالهای ۹۹ تا سه ماهه سال جاری حدود ۴۲۲ میلیارد ریال هزینه تبلیغات کرده که این موضوع با توجه به اتفاقات اخیر جای بحث و نظارت جدی دارد و انتظار می رود همانطور که در خصوص یکی از شرکتهای خصوصی و لیست تبلیغاتش هیاهوی رسانه ای ایجاد شد در خصوص بیمه البرز نیز شاهد مطالبه گری رسانه ها باشیم. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، پس از انتشار لیست رسانه هایی که از سال ۹۹ تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال از یک کارخانه فولادسازی دریافت کرده بودند شاهد موجی از جنجال هایی بودیم که هرکدام ساز خودشان را کوک می کردند و با این ادعا که موقعیت این کارخانه فولادسازی چنین هزینه ای را نمی طلبد فریاد مطالبه گری سر دادند و نگاهی به تیتر رسانه ها در آن زمان مشخص می کند که چقدر چنین هزینه ای طی مدت یکسال از طرف یک واحد تولیدی عجیب به نظر می آمد اما واقعیت اینجاست که در سایر شرکتها نیز گاهاً شاهد چنین هزینه هایی با عناوین متفاوت هستیم اما به دلایلی از آنها اسمی برده نمی شود و کسی از پشت پرده این هزینه ها با خبر نیست.

شرکت بیمه البرز از جمله شرکتهایی است که بررسی هزینه تبلیغات آن نشان میدهد که در سنوات اخیر پول زیادی در این بخش هزینه شده اما مسیر و مقصد این هزینه ها هنوز به درستی مشخص نیست اما در گزارشات مالی این شرکت عنوان تبلیغات و آگهی برای هزینه کرد ۲۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال برای سال ۹۹ به چشم می خورد.

بیمه البرز همینطور برای سه ماهه سال جاری نیز ۳۱ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال هزینه تبلیغات و آگهی داشته تا به این ترتیب در ۲۷ ماه ۹۹ تا سه ماهه ۱۴۰۱ بیش از ۴۲۱ میلیارد ریال برای این حوزه پول خرج کرده باشد. نکته جالب توجه اینجاست که در برآورد هزینه تبلیغات و آگهی بیمه البرز تا پایان سال ۱۴۰۱ رقم ۲۹۸ میلیارد و ۷۱۱ میلیارد ریال را نشان می دهد که برای منتقدین می تواند جای بحث و بررسی داشته باشد.

به نظر می رسد نصرت الله محمدی مدیر روابط عمومی بیمه البرز در این باره توضیحات مفصل و روشنی به افکار عمومی بدهکار باشد تا مشخص شود چرا شرکتی که در لیست سهامدارانش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و صندوق واسطه گری مالی یکم به چشم می خورد باید چنین ریخت و پاشهایی داشته باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط